۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۱۷
کد خبرنگار: 1250
کد خبر: 83349308
T T
۰ نفر
فرماندار دماوند: تولیدکنندگان مصمم را حمایت می کنیم

تهران – ایرنا - فرماندار شهرستان دماوند گفت: هیچ مانعی در شهرستان برای تولید کنندگانی که با جدیت دنبال تحقق رونق تولید هستند وجود ندارد و قطعاً حمایت می شوند.

به گزارش ایرنا از دماوند، مجید صفری روز سه شنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با هدف بررسی مشکلات شهرک‌های صنعتی در سالن جلسات فرمانداری دماوند برگزار شد، با اشاره به شعار سال و توجه ویژه به موضوع رونق تولید، اظهار داشت: در راستای تحقق این مهم و تقویت بخش تولید، این موضوع را در شهرستان دماوند به صورت جدی مورد توجه قرار دادیم.

وی با بیان اینکه نقش و جایگاه شرکت‌های صنعتی از اهمیت ویژه ای در تحقق شعار سال برخوردار است، خاطرنشان کرد: در این راستا در تلاش هستیم تا ناحیه صنعتی ۲ دماوند را با وجود همه مشکلاتی که در گذشته داشت، ساماندهی کنیم و اکنون در حال واگذاری قطعات زمین هستیم.

این مقام مسئول به اهمیت ساماندهی کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط محیط زیستی شهرستان، ساماندهی کارگاه‌های صنفی و آلاینده که خارج از محدوده شهرک‌های صنعتی فعالیت می‌کنند یک ضرورت است.

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به اینکه برخی از صنایع مشمول قانون محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتر می‌شوند، افزود: تقویت شهرک‌های صنعتی می‌تواند بسیاری از مشکلات زیست محیطی و آلایندگی کارگاه‌ها را مدیریت کند.

وی با تاکید بر اهمیت اشتغال و رونق تولید، گفت: رفع مشکلات شهرک صنعتی ناحیه ۲ دماوند بیش از ۱۵ سال طول کشیده تا به این نقطه برسد که می‌توانیم با توجه به محدودیت‌های زیست محیطی شهرستان، به تقویت صنایع تبدیلی کمک کنیم و به سمت قطب کشاورزی شدن دماوند پیش رویم.

صفری گفت: هم اکنون بیش از ۵۰ کارگاه ریخته گری خارج از ناحیه صنعتی ۲ فعال هستند که لازم است علاوه بر فراهم سازی زمینه مناسب جهت انتقال این کارگاه‌ها به شهرک‌های صنعتی، واحدهای تولیدی نیمه فعال و غیر فعال را فعال کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید نگاه بروکراسی قدیم را تغییر داده و با نگاه دیگری به رونق تولید کمک کنیم، افزود: اگر تلاش نکنیم آسیب خواهیم دید و اگر تلاش کنیم تهدید دشمن به فرصت تبدیل خواهد شد.

اختصاص جایگاه ارائه محصولات کشاورزی در شهرک‌های صنعتی

حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند در ادامه این جلسه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص تقویت بخش اقتصاد و رونق تولید در کشور، افزود: امروز ایران در شرایطی قرار دارد که از نظر نظامی تهدید نمی‌شود بلکه هم اکنون جنگ اقتصادی از سوی غرب علیه ایران در جریان است و باید تلاش کنیم تا مسئله اقتصاد حل شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌ها به صورت کامل در شهرستان استفاده نمی‌شود، گفت: برای تحقق این مهم بخشی از ظرفیت‌های منطقه، تقویت بخش کشاورزی است؛ در کشور در خصوص تولید سیب و عسل و گردو شهرستان دماوند معروف است اما کشاورزان در فروش محصولات با مشکل مواجه هستند.

امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه در شهرک‌های صنعتی دماوند باید مکانی جهت عرضه محصولات کشاورزی اختصاص یابد، خاطرنشان کرد: اختصاص مکانی در این خصوص دسترسی همگان را چه در داخل و چه ارائه به بازارهای جهانی فراهم می‌کند تا مردم، تولیدکنندگان و صنعتگران از آن بهره‌مند شوند.

تقویت واحدهای حقوقی در نهادهای دولتی

مجتبی محمدی، رئیس دادگستری دماوند نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: متأسفانه سابقه شهرک‌های صنعتی در دماوند در حوزه قضائی زیاد است چرا که برخی از زمین‌های شهرک‌های صنعتی شهرستان با مشکلات حقوقی مواجه هستند و در نوع واگذاری و تملیک آن دقت کافی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات حقوقی نیاز است حمایت‌های بیشتری صورت گیرد، گفت: یکی از بزرگترین ایراداتی که به دستگاه‌های دولتی وارد است، عدم تقویت واحدهای حقوقی است که باعث تضییع حقوق دولت می‌شود.

هیچ مسئول حکومتی حق ایجاد دست‌انداز در تقویت بخش تولید را ندارد

حسن ابراهیمی بسابی، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی دماوند نیز در ادامه با تاکید براینکه امسال باید ثمرات فرمان حکومتی مقام معظم رهبری در سطح جامعه احساس شود، گفت: رسماً اعلام می‌کنیم هیچ مسئول حکومتی حق ندارد برای تقویت رونق تولید دست اندازی کند.

وی با بیان اینکه تمامی شهرک‌های صنعتی موظف هستند در این راستا حرکت کنند، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات از سوی نهادهایی مانند ادارات برق، گاز و آب به شهرک‌های صنعتی اندیشیده و به صورت اختصاصی به آنها ارائه شود تا با توجه به حضور خوش‌نشین‌ها در شهرستان، خللی در بحث تولید ایجاد نشود.

دادستان دماوند نیز گفت: با دستور قضائی هیچکس حق قطع برق شرکت‌ها و کارخانجات را ندارد و در راستای تقویت رونق تولید هیچ اداره خدمات رسان هم حق ندارد انشعابات را قطع کند و دست اندازی ایجاد نماید.

تهرام/۷۲۴۶//‏۶۱۳۹

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha