۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۷
کد خبر: 83348699
T T
۰ نفر
 ۱۶۱ میلیارد ریال فطریه و کفاره در فارس جمع آوری شد

شیراز- ایرنا - مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس گفت: بیش از ۱۶۱ میلیارد ریال زکات فطریه و کفارات توسط اهالی این استان امسال پرداخت شد.

محمد بذرافشان، سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون ۱۶۱ میلیارد و ۱۵۹ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۳۰۷ ریال زکات فطریه و کفارات توسط مردم فارس پرداخت و در دبیرخانه شورای زکات استان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه تمام زکات جمع آوری شده در همان محل به مصارف معیشتی نیازمندان می رسد، ادامه داد: زکات جمع آوری شده به حساب خانوارهای نیازمند پرداخت شده است.

مدیر کل امداد فارس با اشاره به میزان فطریه جمع آوری شده امسال گفت: تاکنون در استان ۱۵۸ میلیارد و ۴۸۰ میلیون و ۶۸۰ هزار و ۷ ریال فطریه عام و سادات و ۲ میلیارد و ۶۷۸ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۳۰۰ ریال کفارات عمد و غیر عمد جمع آوری شده که طی روزهای آینده و دریافت وجوه جمع آوری شده از روستاهای سراسر استان، این مبلغ افزایش نیز می یابد.

بذرافشان با یادآوری اینکه امسال طبق هماهنگی های انجام شده در روز عید سعید فطر همه پایگاه های جمع آوری زکات فطریه اعم از مساجد، خیریه ها، مراکز نیکوکاری و … از صندوق هایی با آرم شورای زکات به طور مشترک استفاده کردند، اظهار داشت: هدف از این کار محاسبه دقیق میزان زکات جمع آوری شده و تسریع در توزیع آن میان نیازمندان است.

۹۸۷۳ /‏۱۸۷۶‬

سرخط اخبار استان‌ها