۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۳۱
کد خبرنگار: 890
کد خبر: 83348118
T T
۰ نفر
شهروندان یزدی از مصرف گوشت بدون مهر دامپزشکی پرهیز کنند

یزد - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی یزد با بیان اینکه گوشت های عرضه شده بدون مهر و بر چسب بهداشتی مورد تائید این اداره کل نیست، تاکید کرد: مصرف گوشت دام های آلوده باعث بروز بیماری های خطرناک از جمله تب کریمه کنگو می شود.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی یزد، دکتر علی اکبر حداد زاده از شهروندان خواست هنگام تهیه گوشت مصرفی خود، به این مهم، تضمین کننده سلامت و خانواده های خود توجه کنند.

وی با بیان اینکه گوشت دام‌هایی که نحوه کشتار نامعلوم است می تواند در فصل گرم سال عامل انتقال بیماری‌های کشنده از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو باشد، اظهار کرد: ذبح دام در کشتارگاه با ایجاد شرایط نظارت شرعی و بهداشتی بر آن و انجام پیش سرد گذاری لاشه‌ها، تضمین کننده سلامت گوشت است.

حدادزاده تصریح کرد: هنگام ذبح در کشتارگاه وضعیت سلامت دام قبل و بعد از کشتار از حیث وجود بیماری‌ها مورد بازرسی از سوی کارشناسان دامپزشکی قرار می گیرد و در صورت مشاهده علائم بیماری زا از چرخه کشتار و مصرف حذف می‌شود.

وی با بیان آنکه کشتارگاه‌ها متضمن سلامت گوشت مصرفی شهروندان است، خاطر نشان کرد: کشتار دام خارج از کشتارگاه، خلاف است و فعالان کشتار غیرمجاز و عرضه گوشت در شرایط غیربهداشتی زمینه ساز شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و عامل به مخاطره انداختن بهداشت عمومی جامعه هستند که در صورت مشاهده برخورد جدی و قانونی با آنان صورت می‌گیرد.

مدیرکل دامپزشکی یزد با بیان آنکه شهروندان تکمیل کننده خدمت رسانی دامپزشکی هستند، یادآور شد: سامانه تلفنی ۱۵۱۲ پاسخگوی مردم و آماده دریافت شکایت و نظرات مردمی است.

در حال حاضر ۱۸ کشتارگاه صنعتی و نیمه صنعتی در استان فعال است.

مجموعه مراکز خدمات بهداشتی و دامپزشکی استان ۷۹ واحد است همچنین سه میلیون واحد دامی و یک هزار و ۱۰۰ واحد طیور در استان وجود دارد.

۲۰۸۸/‬ ۲۰۴۷/‏‏

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha