مقام آمریکایی: موضوع الحاق کرانه باختری به اسرائیل مطرح نیست

تهران- ایرنا- یک مقام در دولت آمریکا روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبری اسکای نیوز عربی گفت: موضوع الحاق شهرک های کرانه باختری به اسرائیل مطرح نیست.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، مقام دولتی آمریکا که نامش ذکر نشده به این شبکه خبری گفت: اسرائیل هیچ طرح یکجانبه ای برای الحاق بخشی از کرانه باختری به آمریکا ارائه نکرده است و این موضوع مطرح نیست.

پیش تر «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در تل آویو در مصاحبه ای با روزنامه «نیویورک تایمز» مدعی شده بود که اسرائیل تحت شرایط خاص، حق دارد بخشی از کرانه باختری را برای خود نگه دارد.

این مقام آمریکایی در ادامه گفته که موضع واشنگتن در خصوص شهرک های صهیونیستی تغییری نکرده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان کمپین انتخابات پارلمانی این رژیم، وعده داده بود که بخش هایی از کرانه باختری را به سرزمین های اشغالی ضمیمه کند.

سرزمین‌های کرانه باختری در کنار غزه، از جمله مناطق اشغال شده در سال ۱۹۶۷ است که از سوی بخش عمده‌ای از کشورهای جهان به عنوان سرزمین‌های فلسطینی به رسمیت شناخته می‌شود و بر اساس طرح‌های پیشین سازش، قرار بود به عنوان سرزمین دولت مستقل فلسطینی به یک کشور تبدیل شود. در طول دهه‌های گذشته، مهاجران یهودی با ساخت شهرک‌های غیرقانونی در این سرزمین‌ها برای تغییر بافت جمعیتی و رسمی کردن اشغال آن تلاش کرده‌اند. جناح راست و افراطی‌های رژیم اشغالگر بر ضمیمه کردن این شهرک‌ها به دولت ادعایی‌شان در سرزمین اشغالی تأکید دارند و بنیامین نتانیاهو نیز در تبلیغات انتخاباتی اخیر خود از الحاق این شهرک‌ها به «اسرائیل» سخن گفته است.

بسیاری از کشورهای جهان، شهرک سازی های رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و غیرقانونی دانسته‌اند.

منتقدان رژیم صهیونیستی از جمله گروهی از مقام‌های امنیت ملی و نظامی سابق آمریکا هشدار داده‌اند که ضمیمه کردن شهرک‌های صهیونیستی به فلسطین اشغالی، منجر به خشونت می‌شود و ارتش صهیونیستی را مجاب می‌کند برای نخستین بار در چند دهه اخیر، مناطق شهری فلسطینی را به اشغال خود در آورد.

شبس **۹۳۶۵**۱۵۰۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha