۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۰۸
کد خبر: 83347061
T T
۰ نفر

چهار عنوان کتاب در نشست کتابخوان مهریز معرفی شد

۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۰۸
کد خبر: 83347061
چهار عنوان کتاب در نشست کتابخوان مهریز معرفی شد

یزد - ایرنا- نشست تخصصی کتاب و کتابخوانی با حضور تعدادی از کتابداران و فرهنگیان شهرستان مهریز با معرفی چهار عنوان کتاب جدید امروز دوشنبه در دبیرستان دخترانه فاطمیه مرکز این شهرستان برگزار شد.

در ابتدا این نشست که به همت مسئول و کتابداران کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری منطقه برگزار شد، رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز به اهمیت مطالعه و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: کتاب، جامعه را به رشد، تعالی و پیشرفت کمک می کند، اعضای جامعه ای که کتاب مطالعه نکند، خطر انحطاط آن جامعه را تهدید می کند.


سعید قریشی بیان کرد: معلمان، نقش مهمی در ترویج فرهنگ مطالعه کتاب در میان دانش آموزان دارد، زیرا مطالعه، ذهن را پربار و اندیشه را رونق می بخشد، فرهنگ سازی در خصوص مطالعه کتاب از سوی معلمان می‌تواند مسیر زندگی دانش آموزان را روشن و اخلاق انسانی و معرفت را در وجود آنها نهادینه کند.


همچنین مسئول کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری مهریز یادآور شد: کتابخانه های عمومی به عنوان مراکز اصلی گردآوری و سازماندهی منابع اطلاعاتی درخواست های معلمان و دانش آموزان را در حوزه تحقیق و پژوهش در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم می کند.


مهدی معتمدی به نقش و اهمیت کتابخانه های عمومی اشاره کرد و گفت: در عصر حاضر کتابخانه، سهم بسزایی در توسعه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه دارد و نقش مهمی در حفظ و پیشرفت فرهنگ، آموزش رسمی و خود آموزی و غنی کردن اوقات فراغت ایفا می کند.


همچنین خدیجه طباطبایی مدیر دبیرستان دخترانه فاطمیه مهریز با تجلیل از اقدام ارزشمند کتابخانه های عمومی و حضور کتابداران در مدارس بیان کرد: استقبال معلمان و دانش آموزان از نشست های کتابخوان، نشان از علاقه مندی آنان به کتاب و کتاب خوانی است و خواستار برگزاری مداوم این نشست ها در این فضای آموزشی شد.


در این جلسه، کتاب های "جامعه شناسی خودمانی" نوشته حسن نراقی توسط زهرا جاویدی پور، "بهشت جوانان: آنچه باید یک زن و مرد بدانند" نوشته اسدالله محمدی نیا توسط لیلا ولی، "ارتباط بدون خشونت" نوشته مارشال روزنبرگ توسط مینا جاویدی پور و کتاب "بابانظر" نوشته سید حسین بیضائی توسط سیده خدیجه طباطبایی در نشست یاد شده معرفی شد.‬‬‬


مهریز ۱۲ کتابخانه عمومی با ۱۴۰ هزار نسخه کتاب دارد.
مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.


۷۵۳۶/‏‬ ۲۰۴۷

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha