۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 950
کد خبر: 83346655
T T
۰ نفر
ارایه ۵۰۶ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی توسط اداره کل فنی و حرفه ای زنجان
مراکز دولتی فنی و حرفه ای

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: برای ارتقای سطح مهارت شغلی قشر جوان، این اداره کل در سال جاری بیش از ۵۰۶ هزار نفر ساعت آموزش های مهارتی ارائه کرده است.

محمدرضا انصاری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس برنامه ریزی ها و وظایف سازمانی تعیین شده، در این مدت ۲ هزار و ۶۱۹ نفر دوره مهارت‌های فنی و حرفه‌ای ارائه گردیده است.


وی با بیان اینکه مراکز ثابت شهری در آموزش بخش دانشگاهی نقش مهمی باید ایفا کند، اظهار داشت: تاکنون در کارگاه‌های جوار دانشگاه ۴۸۵ نفر دوره آموزش برگزار شده که ۳۰ هزار نفر ساعت می‌شود.


این مسئول خاطرنشان کرد: آموزش نسل جدید و مهارت محور شدن آموزش‌ها از ملزومات نگاه اشتغال محور است و برای یادگیری و ارتقای مهارت‌های شغلی این نسل نیازمند برنامه ریزی و هدفگذاری دقیق هستیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه در بخش صنعت ما هم اکنون ۴۲ حرفه آموزش می‌دهیم، اضافه کرد: در این مدت ۳۰۸ هزار نفرساعت آموزش معادل ۸۶۶ نفر دوره برای این بخش برگزار کرده‌ایم.
انصاری با اشاره به ضرورت گسترش علوم کشاورزی و مهارت‌های این بخش، اظهار داشت: در بخش کشاورزی برای پنج حرفه ۴۰۸ نفر دوره معادل ۸ هزار و ۵۷۴ نفرساعت برگزار کرده‌ایم، البته باید در این بخش توجه ویژه‌تری به موضوع داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه مهارت آموزی باید همت همگانی و عزم ملی برای یادگیری وجود داشته باشد و این همت و عزم به غیر از فرهنگ سازی و ترویج این موضوع با تبیین اهمیت آن میسر نخواهد شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: از تمام کسانی که می‌توانند قدمی در راه پیشرفت این مردم بویژه جوانان و نسل جدید بردارند انتظار داریم تا یاری گر ما در این عرصه مهم باشند.
به گزارش ایرنا، آمار مراکز آزاد فعال در استان بیش از ۱۵۵ آموزشگاه آزاد است، که ۱۲۳ مرکز خواهران بود، سال گذشته با هماهنگی سازمان فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌های زنجان و آزاد اسلامی این استان، کارآموزی در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای برای دانشجویان اجباری گردیده است.
۳۲۱۶/۸۰۶۸


اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha