۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۲۲
کد خبرنگار: 1934
کد خبر: 83346159
T T
۰ نفر

۵۱ دانشجوی پاکستانی در همدان تحصیل می کنند

۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۲۲
کد خبر: 83346159
۵۱ دانشجوی پاکستانی در همدان تحصیل می کنند

همدان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: ۵۱ دانشجوی تبعه پاکستان در دانشگاه علوم پزشکی همدان مشغول به تحصیل هستند.

مصطفی آزادبخت روز یکشنبه در آئین معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان بیان کرد: هم اینک بر خلاف گذشته بیماران خارجی برای مداوا به ایران مراجعه می‌کنند.


وی اظهار داشت: کشور ایران اسلامی در سال های گذشته دنبال استقلال در تمامی عرصه‌ها بوده و هستند و در زمینه پزشکی موفق عمل شده است.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: نظام اسلامی بعد از استقرار دنبال تحول به ویژه در حوزه بهداشت و درمان بود.


آزادبخت اضافه کرد: در این راستا پیشتر وابسته به کشورهای خارجی بوده و پزشکان خارجی اقدام به معالجه مردم می‌کردند ولی جوانان، انقلابی ایجاد کردند که الان در عرصه پزشکی موفق شده ایم.


وی با بیان اینکه تمامی دولت‌ها در عرصه پزشکی موفق عمل کردند افزود: ضعف و قوت‌هایی بوده ولی مسیر طی شده گویای پیشرفت در این حوزه است.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان یادآوری کرد: طرح جامع نظام سلامت در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "بیمار نباید جز درد بیماری دردی را حس نکند" اجرا شده است.


آزادبخت ادامه داد: تجربه نشان داده که اگر جوانان در هر عرصه ورود کنند توانایی درخشیدن را دارند و توفیق‌های عرصه پزشکی موید این موضوع است.


وی گفت: دشمن جنگ اقتصادی و روانی راه اندازی کرده است بنابراین در این شرایط مدیران وظیفه سنگینی در زمینه امید آفرینی دارند.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان بیان کرد: راهی جز مقاومت و تکیه بر توان داخلی نداریم و مقاومت ملت ایران موجب عقب نشینی دشمنان شد.


رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان نیز در این آیین گفت: رشته‌های تحصیلات تکمیلی از ۵۵ به ۸۴ رشته در چند سال گذشته ارتقا یافت.


دکتر حبیب اله موسوی بهار تأسیس دانشگاه فناوری‌های نوین پزشکی مشتمل بر چهار رشته و بین المللی سازی آموزش پزشکی را به عنوان مهمترین راه تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.


وی از راه اندازی سلامتکده طب سنتی بدیع الحکما خبر داد و ابراز امیدواری کرد: رشته تخصصی طب سنتی را نیز وزارتخانه به دانشگاه علوم پزشکی همدان اختصاص دهد.


رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: استنادات علمی در سایت‌های معتبر جهان روند رو به رشدی داشته است و در معاونت بهداشتی ۳۵۰ طرح عمرانی با اعتباری افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال اجرا شد.


وی افزود: اجرای نظام ارجاع در کاهش هزینه‌ها و بهبود کیفیت خدمات تأثیر داشته و نجات بخش حوزه سلامت است.


رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: همدان در شاخص مرگ و میر نوزادن وضعیت خوبی دارد اما در مرگ کودکان یک تا ۵۹ ماهه آمار همدان بالاتر از میانگین کشوری است که مهمترین علت آن سوانح رانندگی است.


موسوی بهار اضافه کرد: در معاونت توسعه علوم پزشکی از ۳۸۱ طرح ۳۱۸ مورد به میزان ۱۴۲ هزار متر مربع تکمیل، تجهیز و راه اندازی شدند که در هر ۶ روز یک طرح بهره برداری شده است.


وی یادآوری کرد: چهار هزار میلیارد ریال از محل طرح تحول سلامت جذب و هزینه شد که از این میزان ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال یارانه از سوی دولت برای درمان بیماران نیازمند پرداخت شده است.


وی افزود: همچنین بخشی از این اعتبار برای ارتقای بسته هتلنیگ، راه اندازی کلینیک ویژه و پرداخت به پزشکان در نظر گرفته شد.
در این آیین از حبیب اله موسوی بهار که از سال ۹۲ ریاست دانشگاه علوم پزشکی همدان را عهده دار بود تقدیر به عمل آمد و رشید حیدری مقدم به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معرفی شد.
۷۵۲۶/‏۲۰۹۰

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha