۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۵۲
کد خبر: 83345983
T T
۰ نفر
آغاز طرح امداد و نجات تابستانی هلال احمر در محور آستارا-اردبیل

آستارا-ایرنا- رئیس جمعیت هلال احمر آستارا از آغاز طرح امداد و نجات تابستانی در گردنه حیران محور آستارا - اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حسین خورشیدی روز یکشنبه در حاشیه آغاز این طرح در پایگاه امداد و نجات صیادلر آستارا گفت: خدمات جمعیت هلال احمر آستارا تا پایان فصل تابستان در محور آستارا به اردبیل ادامه خواهد یافت و روزانه پنج امدادگر در پایگاه ثابت جاده ای آماده باش هستند.


وی اظهار داشت: دو دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودروی نجات و دو دستگاه خودروی پشتیبان از امکانات این طرح است و امدادگران در صورت بروز حادثه با حضور به موقع در محل، به امداد رسانی به مصدومان و انتقال آنها به مراکز درمانی اقدام می کنند.


وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر آستارا از آمادگی تامین تغذیه و اسکان اضطراری مسافران برخوردار است و با نامساعد شدن شرایط جوی در ارتفاعات و در صورت نیاز، به اسکان اضطراری مسافران محور آستارا-اردبیل در مساجد و مدارس روستاهای حیران، بهارستان، گیلده و سیج اقدام خواهد شد.


خورشیدی ادامه داد: شهروندان و مسافران در صورت بروز حوادث جاده ای، با شماره ۱۱۲ ندای امداد آستارا تماس گرفته و از خدمات نیروهای امداد و نجات بهره مند شوند.


وی با اشاره به آغاز طرح امداد و نجات در نوار ساحلی آستارا گفت: روزانه پنج امدادگر در طرح سالمسازی سفیر امید و در صورت نیاز در نقاط خطرآفرین این شهرستان حضور می یابند.


خورشدی یاداور شد: تابستان سال گذشته نیروهای جمعیت هلال احمر آستارا در طرح های امداد و نجات جاده ای و ساحلی، به حدود ۲۰۰ حادثه دیده خدمات رسانی کرده بودند.


شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان با میزبانی چند میلیون مسافر در سال و تردد بیش از ۸۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.


۷۱۰۵ / ۷۱۲۴ /‏۶۰۳۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha