۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۰۱
کد خبرنگار: 2583
کد خبر: 83345700
T T
۰ نفر
کانال مانش و دغدغه لندن و پاریس درباره عبور مهاجران

لندن – ایرنا – شش ماه پس‌ از آنکه وزیر کشور انگلیس، هجوم مهاجران از فرانسه به این کشور را یک وضعیت فوق‌العاده توصیف کرد، دو کشور با نزدیک به شدن به فصل تابستان و سهولت تردد مهاجران در کانال مانش، به دنبال راهکار تازه ای هستند تا از تشدید این بحران جلوگیری کنند.

براساس گزارش وزارت کشور انگلیس، وزیران کشور فرانسه و انگلیس جمعه گذشته درباره تداوم همکاری‌های دو کشور برای مقابله با معضل عبور مهاجران از کانال مانش رایزنی کردند.


«کریستوف کستنر» وزیر کشور فرانسه پیشنهاد کرده که از طریق به‌کارگیری هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) نظارت هوایی بیشتری بر سواحل فرانسه اعمال شود. او همچنین پیشنهاد کرده که پهپادها در شب فعالیت بیشتری داشته باشند تا تاثیر اقدامات بازدارنده دو دولت، به‌طور کامل مورد ارزیابی قرار گیرد. این عملیات در حال حاضر توسط بالگردهای گشت فرانسه صورت می‌گیرد.


دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی توافق کردند تا درباره راهکاری مقابله با ورود مهاجران به انگلیس بیشتر رایزنی کنند.


بحران ورود مهاجرانی که با قایق‌های بادی تلاش می‌کنند تا خود را از بنادر شمالی فرانسه به خاک انگلیس برسانند از زمستان گذشته شدت گرفت. وزارت کشور آمار جدیدی از درباره تعداد ورود این افراد ارائه نداده اما طبق آخرین گزارش منتشر شده، در ماه‌های دی و بهمن گذشته بالغ‌بر ۵۳۹ پناه‌جو از کانال مانش عبور کرده و خود را به انگلیس رساندند.


وزیر کشور انگلیس تعطیلات سال نوی میلادی خود را نیمه‌کاره رها کرد و برای مدیریت این بحران به لندن بازگشت. جاوید ضمن اعلام وضعیت فوق‌العاده، با مسئولان گارد ساحلی انگلیس دیدار کرد و دو قایق گشت به کانال مانش گسیل داد.


جاوید و کستنر همان موقع توافق کردند تا از طریق ایجاد یک گروه کاری مشترک، نظارت بیشتری را برای جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجران به انگلیس صورت دهند. آن‌ها همچنین درباره به اشتراک‌گذاری اطلاعات مهاجران، مقابله با قاچاق انسان و افزایش آگاهی مهاجران نسبت به خطرات ناشی از سفرهای غیرقانونی موافقت کردند.


برخی رسانه‌های انگلیسی می‌گویند این‌ها افرادی هستند که بنابه دلایل اقتصادی انگلیس را برای مهاجرت انتخاب کرده‌اند. دولت انگلیس اصرار دارد که مهاجران را پس از دستگیری در سواحل این کشور به دولت فرانسه تحویل دهد، اما پاریس زیر بار چنین تعهدی نمی‌رود.


بر اساس گزارش وزارت کشور انگلیس، تنها ۳۵ نفر از مهاجرانی که به‌صورت غیرقانونی وارد انگلیس شده در شش ماه گذشته به فرانسه عودت داده‌ شده‌اند.


درواقع، چالش اصلی دولت انگلیس پیدا کردن راهی برای انگیزه ندادن به پناه‌جویان و جلوگیری از بروز فاجعه در دریاست که در این‌ ارتباط کارشناسان توصیه می‌کنند لندن بایستی از طریق همکاری با دولت پاریس، مشکل را در مبدأ یعنی فرانسه حل کند.


اروپام **ه ن**۲۰۴۰

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha