۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۳۶
کد خبر: 83345654
T T
۰ نفر
حذف پیچ های آب حیات سرفاریاب ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

یاسوج--ایرنا- معاون توسعه ساخت راه های کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: برای حذف پیچ های خطرناک آب حیات در جاده یاسوج- سرفاریاب افزون بر ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

حمید پیمانجو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح هم اینک فعال است و حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


وی با بیان اینکه طرح حذف پیچ‌های خطرناک از جاده یاسوج- سرفاریاب از سال ۹۶ آغاز شده است، گفت: پیمانکار طرح نیز مبلغ ۷۰ میلیارد ریال مطالبات معوق دارد.


پیمانجو میزان اعتبار تخصیص یافته برای اجرای این طرح را رقمی افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد.


پیچ‌های مرگبار منطقه جوخانه و آب حیات به دلیل تصادفات مرگبار ظرف های سالهای گذشته به قتلگاهی تبدیل شده و هر راننده ای با کوچکترین اشتباه و غفلت به دره مرگ سقوط خواهد کرد.


در آخرین تصادف مرگبار در این محور جمعه هفته گذشته یک دستگاه خودروی پژو پارس در پیچ‌های خطرناک آب حیات دچار سانحه شد و با سقوط به دره هشت نفر از اعضای یک خانواده را به کام مرگ کشاند.


طول مسیر جاده یاسوج- باغچه سادات- سرفاریاب افزون بر ۱۶۰ کیلومتر است.


عملیات ارتقای این محور از فرعی به اصلی ظرف چهار سال گذشته و از دوراهی سپیدار یاسوج آغاز شده که تاکنون حدود ۶۰ درصد از کل مسیر به جاده اصلی ارتقا یافته است.


جاده باغچه سادات- سرفاریاب یکی از محورهای برف گیر و دارای پیچ ها و نقاط حادثه خیز در استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می رود.


این محور برف گیر و کوهستانی یک جاده مهم میانبر است که شهرستان کهگیلویه را به جاده اصلی پاتاوه - دهدشت و همچنین اصفهان و مرکز کشور متصل می‌کند.


کهگیلویه و بویراحمد ۴۵ گردنه و یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده برف گیر دارد. این استان همچنین حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.


۳۰۱۶/‏۱۶۶۲

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha