۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 1049
کد خبر: 83345325
T T
۱ نفر

اولین کتاب صوتی مدافعان حرم در تبریز تهیه شد

۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۳۶
کد خبر: 83345325
اولین کتاب صوتی مدافعان حرم در تبریز تهیه شد

تبریز - ایرنا - تهیه کننده و کارگردان: اولین کتاب صوتی مدافعان حرم با عنوان « مرغ سحر» در تبریز رونمایی می شود.

به گزارش ایرنا، مهدی لطفی آزاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این کتاب ۴۶ گوینده زندگی نامه و خاطرات شهید صادق عدالت اکبری، مجاهد جبهه مقاومت اسلامی و مدافع حرم را به زبان فارسی و محاوره‌ای بازخوانی می‌کنند.


وی با بیان اینکه در تهیه این کتاب صوتی ۲ گروه شامل دوبلور حرفه‌ای و گویش اولی همکاری می‌کنند، اظهار داشت: پیش تولید این کتاب ۳ روز قبل از ماه مبارک رمضان آغاز شد و تا ۲۸ روز رمضان تهیه شد.


تهیه کننده و کارگردان کتاب صوتی مرغ سحر، گفت: این اثر ۳ ساعت و ۲۰ دقیقه‌ای با لحاظ موسیقی مدت آن به ۴ ساعت می‌رسد و در گام اول در یک هزار نسخه در قالب سی دی در کتابفروشی ها و اقشار بسیجی توزیع می‌شود.


لطفی آزاد، ادامه داد: این اثر همزمان با چاپ دوم کتاب «مرغ سحر» ۲۲ خرداد ساعت ۱۰ صبح در سالن شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز رونمایی می‌شود و تعداد تیراژ آن بستگی به استقبال عمومی از این اثر دارد.


گردآورنده کتاب صوتی مرغ سحر نیز گفت: این کتاب صوتی اولین بار در ارتباط با مدافعان حرم تهیه شده و هشتمین کتاب صوتی مربوط به شهدا است که در تبریز است.


حامد شب خیز، با بیان اینکه کتاب مرغ سحر در سال ۹۶ به چاپ رسیده و در سال ۹۷ به کتاب صوتی تبدیل شده است، افزود: نگارش کتاب مرغ سحر در سومین روز شهادت شهید عدالت اکبری در مزار وی استارت خورد و در چهلمین روز شهادت این شهید آماده چاپ شد.


وی یادآوری کرد: این کتاب در نوبت اول از سوی حوزه هنری و در نوبت دوم از سوی ستاد پشتیبانی مدافعان حرم به چاپ رسید و در نوبت دوم شکل کتاب و برخی عکس‌ها و خاطره‌ها تغییر یافت.


مادر شهید صادق عدالت اکبری نیز در این مراسم گفت: صادق از جمله افرادی است که در فرهنگ حضرت ابوالفضل (ع) بزرگ شده و همیشه تلاش می‌کرد تا بقیه از یادگار وی بهره مند شوند و در این راستا نیز جان خود را فدا کرد تا دیگر افراد جامعه در آسایش زندگی کنند.


حکیمه غفوری، با اشاره به رسالت سنگین رسانه‌ها برای تبیین اهداف و آرمان‌های شهدا در جامعه افزود: رسانه‌ها با تبیین خاطرات شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم نقش بسزایی در آگاه سازی برخی افراد جامعه که در غفلت به سر می‌برندف بر عهده دارند.


وی اظهار داشت: چاپ کتاب صوتی و مکتوب خاطرات شهدا موجب دلگرمی خانواده‌ها و علاقه مندان به خواندن و شنیدن خاطرات آنان شده و برای ادامه راه شهدا و تضمین آینده انقلاب اسلامی امید بخش است.


شهید صادق عدالت اکبری دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی و شانزدهمین شهید مدافع حرم از آذربایجان‌شرقی است که به‌صورت داوطلبانه در دفاع از حرم اهل بیت (ع) عازم کشور سوریه شد و چهارم اردیبهشت سال ۹۵ در جنوب غرب حلب به دست گروهک تکفیری داعش به درجه رفیع شهادت نائل شد.


۸۰۲۳/‏۳۰۷۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha