۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۰۹
کد خبر: 83344442
T T
۰ نفر
شخصیت و روحیات افراد داوطلب رشته پزشکی بررسی شود

تهران- ایرنا- رئیس جامعه جراحان ایران گفت: با توجه به اهمیت رشته های پزشکی، به نظر می رسد علاوه بر نمره و صرف کنکور دادن بهتر است شخصیت و روحیات افراد داوطلب این رشته هم بررسی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، ایرج فاضل روز شنبه در گشایش چهل و سومین کنگره سالیانه جامعه جراحان افزود: همچنین یک جوان تازه دیپلم گرفته تصور واضح و شفافی از ابعاد رشته پزشکی ندارد، بنابراین بهتر است که افراد برای ورود به حرفه پزشکی بعد از لیسانس و با نگرشی درست تلاش کنند. 


وی در ادامه اخلاق را مهمترین مسئله روز جامعه خواند و تصریح کرد: با توجه به شرایط و شواهد موجود، متاسفانه اخلاق در جامعه نه تنها رو به بهبود نیست بلکه آمار بالای طلاق، اعتیاد، زندانیان و اختلاس ها و پرخاشگری ها نشان از انحطاط ارزش های اخلاقی در جامعه دارد. 
رئیس جامعه جراحان با اشاره به قداست و مرجعیت جامعه پزشکی، بیان داشت: جامعه پزشکی نباید تسلیم روند نزولی اخلاق باشد، بلکه باید تلاش کند با همت و رعایت اخلاق حرفه ای جایگاه خود را به عنوان یکی از مراجع مورد اعتماد مردم حفظ و در جهت ارتقا اخلاق تلاش کند. 
وی با تاکید بر برخورد محترمانه پزشکان با مراجعین، اظهار کرد: هرچند امروزه هجمه های زیادی متوجه قشر پزشکی است اما باتوجه به اینکه پزشکی هنوز جزو گروه های مرجع اجتماعی است، راه مبارزه با این هجمه ها، رعایت اخلاق و نحوه برخورد درست پزشکان با بیماران است تا ضمن رعایت اخلاق حرفه ای، بیمار نیز از لحاظ روحی رضایت خاطر پیدا کند. 
فاضل، گفت: تعرفه ها مشکل کهنه و تکراری جامعه پزشکی است که طی سالهای اخیر علی رغم ناعادلانه بودن آن و اعتراض پزشکان همچنان این موضوع لاینحل باقی مانده چرا که هیچ گاه متناسب با تغییرات اقتصادی جامعه تنظیم نشده و نحوه ترکیب شورای عالی بیمه برای تعرفه گذاری مهمترین دلیل حل نشدن این مشکل است. 
به گفته وی، با وجود شرایط موجود و تعرفه ها، نه تنها پزشکان بلکه بیمارستان های خصوصی و حتی دولتی هم از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده و هیچ گونه امکاناتی برای توسعه آنها وجود ندارد که ادامه این روند قطعا منجر به فرسودگی بیمارستان ها می شود. 
فاضل در پایان، اجبار گذراندن دوره طرح دانشجویان و رزیدنت ها در بیمارستان ها و بدون حقوق، در انواع مقاطع پزشکی را ناعادلانه دانست و خاطرنشان کرد: گذراندن طرح ، آنهم به مدت طولانی و پس از هر مقطع تنها در دوره پزشکی الزام دارد و با توجه به اینکه فارغ التحصیلان رشته پزشکی، در دوران طرح خود  همزمان امکان کار در جاهای دیگر را ندارند، در بسیاری موارد با مشکلات معیشتی جدی مواجه می شوند که این مهم نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.
اجتمام* 9022*1193

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha