۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۳۲
کد خبر: 83343913
T T
۰ نفر
استقبال مردم از نمایش رادیکال ها در بندرانزلی

رشت –ایرنا - رادیکال ها نمایشی عاشقانه راجع به سیاست با موضوعی اجتماعی و روز در بندرانزلی به روی صحنه رفت و مورد استقبال هنر دوستان این شهر ساحلی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا هدف تئاتر درنگ کردن و تأمل برای انسان است که موضوع تئاتر می‌تواند به عنوان جاذبه اصلی آن تلقی شود خصوصاً که آن موضوع، مسئله روز جامعه باشد چرا که تجربه ثابت کرده تماشای تئاتر همواره مخاطبان را به فکر وا می‌دارد و نوع دیالوگ‌ها و بازی هنرمندان روی صحنه نمایش می‌تواند با ایجاد غلیان حس بیننده را به تاملات عمیق واداشته و او را نسبت به مسائل پیرامونی هوشیارتر کند.


اما رادیکال ها نمایش زندگی هشت ساله زوج جوانی است که با وجود همه مشکلات و فراز و فرودها و اختلاف سلیقه‌ها و عقاید زندگی پر فراز و نشیبی دارند و زندگی این زوج جوان در شش پرده به نمایش عموم مردم در آمد.


کارگردان این نمایش که بازنویسی نمایشنامه آن را نیز انجام داده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: موضوع نمایش بر اساس اتفاقات روزمره جامعه و به عنوان دغدغه‌هایی است که عموم مردم خصوصاً نسل جوان و دانشجویان با آن درگیر هستند.


بهرام تشکر افزود: موضوع نمایش رابطه زوج جوانی است که هشت سال از زندگی آنها در شش پرده به نمایش گذاشته شد و زمانی که نمایشنامه «نیلز اسکو» را خواندم تمام اتفاقات این نمایش در ذهنم تداعی شد و بر آن شدم تا علاوه بر بازنویسی و ایجاد تغییراتی در نمایشنامه آن را به روی صحنه ببرم.


وی خاطر نشان کرد: امروز نسل جوان مطالبات و خواسته‌هایی دارد که تا کنون به آنها کمتر توجه شده و پس از خواندن نمایشنامه بر آن شدم که از دل آن رادیکال‌هایی استخراج کنم تا علاوه بر اینکه حرف روز جامعه را به مردم انتقال دهد.


تشکر با اشاره به اینکه این نمایش برای نخستین بار در کشور در بندرانزلی به روی صحنه رفته، ادامه داد: پس از پایان هر اجرا تیم رادیکال‌ها دور هم جمع شده و در خصوص نواقص و ایرادات و کلیات نمایش بحث و تبادل نظر می‌کنند چرا که معتقدم تئاتر برای این ایجاد شد تا علاوه بر توجه به موضوعات خاص و زبان مردم در جامعه، کمی حال مردم را خوب کند چرا که هنرمندان در هر رشته هنری خصوصاً تئاتر، با روح و روانشان به سراغ مردم می‌روند و جز حمایت، انتظار دیگری از مردم ندارند.


کارگردان نمایش رادیکال‌ها با اشاره به اینکه این نمایش در شهرهای دیگر نیز به روی صحنه خواهد رفت گفت: همواره از انتقاد استقبال کرده ام چرا که معتقدم انتقاد باعث پیشرفت هنرمند می‌شود و با جان و دل انتقادها و پیشنهادهایی را که در فضای مجازی و حقیقی به ما می‌رسد، هم مطالعه و هم بررسی می‌کنیم و در تلاشیم جلسه نقد و بررسی برای این نمایش نیز داشته باشیم.


تشکر رادیکال‌ها را نمایشنامه‌ای عاشقانه راجع به سیاست یا نمایشنامه‌ای سیاسی راجع به عشق دانست و افزود: مردم نباید تئاتر را فراموش کنند و امیدواریم بیش از پیش به سالن‌های تئاتر بیایند و بیشتر از گذشته با تئاتر انس بگیرند.


وی تاکید کرد: رسانه‌ها نیز به عنوان بازوی بسیار مهم با پوشش خبری برنامه‌ها به هنرمندان کمک کنند و به عنوان پل بین هنرمندان و مردم، دست به دست هم بتوانیم به تئاتر کمک کنیم.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرانزلی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: نمایش خوبی برگزار شد و دو جوان توانستند با جان بخشیدن به یک نمایشنامه آن را بر روی صحنه ببرند که قابل تأمل است و حرف برای گفتن دارد.


فرهاد رحمان زاده افزود: نمایش رادیکال‌ها دغدغه بسیاری از جوانان جامعه امروز است که کارگردان این نمایش با وجود ارائه کار خوب و قابل تحسین، از زاویه‌ای به نمایشنامه «نیلز اسکو» نگاه کرد که به نوبه خود جای نقد دارد و با واکاوی می‌توان به نتیجه مشخص رسید.


وی با اشاره به اینکه هر کار هنری نیازمند نقد مخاطبان و منتقدان و اهل فن مخصوص به خود است گفت: نوع نگاه و برداشت کارگردان این نمایشنامه در بازنویسی آن را می‌توان به چالش کشید چرا که نمایشنامه در برخی مواقع با فرهنگ ما سازگاری لازم را نداشت و به نظر من برخی از نگاه‌های این نمایشنامه قابلیت بازنگری را دارد.


رحمان زاده یادآور شد: با توجه به اینکه این نمایش قرار است در تهران نیز به روی صحنه برود قطعاً منتقدان علاوه بر نقد این نمایش، آن را واشکافی خواهند کرد و امیدواریم که این نمایش صیقل بخورد و بیشتر خودش را به رخ بکشد.


به گزارش ایرنا نمایش رادیکال‌ها با کارگردانی بهرام تشکر و بازیگری نگار فلاحتی و بهرام تشکر از روز پنجشنبه ساعت ۲۱ در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی به روی صحنه رفت.


بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.


۷۴۷۱/‏۲۰۰۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha