۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۰
کد خبر: 83343586
T T
۰ نفر
طرح "یاد ایام دانشجویی" دانشگاه فردوسی مشهد مجوز ندارد

مشهد- ایرنا - مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: هر فعالیتی در محیط دانشگاه فردوسی مشهد انجام شود نیاز به اخذ مجوز دارد و طرح بنیاد دانشگاهی فردوسی با نام "یاد ایام دانشجویی" بدون هماهنگی با دانشگاه و سیر مراحل قانونی اعلان شده است و مجوز ندارد.

به گزارش ایرنا در ایام تعطیلات عید فطر اطلاعیه‌ای با عنوان طرح "یاد ایام دانشجویی " با نشان "بنیاد دانشگاهی فردوسی" و "شبکه حامیان دانشکده مهندسی" در شبکه‌های مجازی منتشر شد که طی آن به دانشجویان و دانش آموختگان این دانشکده دانشگاه فردوسی مشهد پیشنهاد شده بود با واریز مبالغی به شماره حساب درج شده در اطلاعیه یک یادگاری از خود در این دانشکده به جای گذارند.


این یادگاری‌ها موارد متنوعی از نیمکت پارکی، پلاک فلزی، درخت، باغچه، راهرو و بوستان را شامل می‌شد.
عادل سپهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه دانشگاه نسبت به این طرح معترض است و پاسخ قانع کننده صادر کنندگان اطلاعیه را خواستار است افزود: چنین طرح‌هایی در دنیا برای جذب و دریافت هزینه، مرسوم است و حتی در بعضی از بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد افراد خیر بعضی از تخت‌های بیمارستانی و لوازم تخصصی را از مسیر قانونی و یا وقف در اختیار گرفته اند.


وی ادامه داد: حتی این روش در بعضی از دانشگاه‌های بزرگ دنیا نیز مرسوم بوده است و با نام گذاری ساختمانها و یا نصب پلاک‌هایی به نام افراد شاخص در راستای تأمین هزینه فعالیت‌هایی انجام شده است.


مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: بنیاد دانشگاهی فردوسی که این اطلاعیه را صادر کرده است مؤسسه‌ای علمی، فرهنگی، غیرسیاسی، غیرانتفاعی، عام‌المنفعه و مستقل از تشکیلات رسمی دانشگاه فردوسی مشهد است که با اهداف خیرخواهانه از سال ۱۳۸۳ نسبت به جلب مشارکت و کمک‌های مردمی اقدام می‌کند.


سپهر افزود: دانشگاه فردوسی مشهد پس از اطلاع از انتشار این آگهی نسبت به آن واکنش نشان داد و پاسخ قانع کننده بنیاد دانشگاهی فردوسی و شبکه حامیان دانشکده مهندسی را خواستار شد که با چه هدفی این اطلاعیه انتشار یافته است.


وی ادامه داد: دانشگاه فردوسی مشهد برای تأمین هزینه‌های خود از مسیرهای تعریف شده قانونی نسبت به جذب حمایت‌های مالی اقدام می‌کند و حتی وقف‌هایی نیز در دانشگاه فردوسی مشهد انجام شده ولی تاکنون چنین طرحی در هیأت رئیسه دانشگاه مطرح نشده است که نسبت به آن نظر موافق یا مخالف اعلام شود.


مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: هنوز پاسخی از سوی بنیاد دانشگاهی فردوسی به دست ما نرسیده است تا در مورد آن تصمیم گیری شود.


سپهر تاکید کرد: از عموم دانشگاهیان تقاضا می‌شود از پرداخت هرگونه وجه در قبال طرح‌ها یا فعالیت‌هایی که از مسیرهایی غیر رسمی خود را وابسته به دانشگاه فردوسی مشهد نشان می‌دهند خودداری کنند زیرا در صورت بروز هرگونه مشکلی دانشگاه نمی‌تواند پاسخگوی مشکلات پیش آمده باشد.



* اطلاعیه بدون هماهنگی با بنیاد فرهنگی فردوسی منتشر شده است


مدیر بنیاد دانشگاهی فردوسی هم گفت: حدود یک سال قبل مسئولان دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد در تماس با این بنیاد، جذب حمایت مالی خیرین به دانشکده مهندسی را خواستار شدند.


علیرضا ناظری افزود: بعد از اصرار آنها توافقنامه‌ای بین بنیاد دانشگاهی فردوسی و شبکه حامیان دانشکده مهندسی منعقد شد و در آن اعلام شد که بنیاد می‌تواند شماره حسابی را به منظور کمک به آن دانشکده در نظر بگیرد و پیش بینی شد که برداشت از آن حساب با تقاضای رئیس دانشکده و به امضا دو نفر از مدیران بنیاد خواهد بود.


وی اظهار کرد: در زمان تعطیلات عید فطر این اطلاعیه از سوی شبکه حامیان دانشکده مهندسی در فضای مجازی منتشر شد و از صبح امروز هر چه با رئیس دانشکده تماس گرفته می‌شود در دسترس نیستند که پاسخگوی ما باشند و به همین علت در حال تکمیل نامه‌ای برای توضیح شرح ماوقع خطاب به ریاست دانشگاه فردوسی مشهد هستیم.


۲۰۳۰/‏۱۹۲۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha