۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 83343555
T T
۰ نفر
تداوم رگبار باران و رعد و برق در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از تداوم بارش های رگباری و وقوع رعد و برق در استان خبر داد و گفت: این وضعیت تا روز دوشنبه بر استان حاکم است.

مهرداد قطره سامانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا اواسط هفته جاری به ویژه در بعدازظهرها و اوایل شب افزایش ابر و بارش های رگباری همراه با وقوع رعد و برق و بادهای به نسبت شدید در بسیاری از نقاط استان پیش بینی می شود.


وی ادامه داد: در همین مدت احتمال اصابت صاعقه به زمین نیز وجود دارد که به عشایر، دامداران و گردشگران توصیه می شود از توقف در ارتفاعات خودداری و در زمان وقوع رعد و برق در مکان امنی مستقر شوند.


قطره سامانی همچنین از استقرار هوای گرم در استان در هفته جاری خبر داد و گفت: در همین مدت پیش بینی می شود حداکثر دما در شهرکرد به ۳۲ درجه و در لردگان به ۳۵ درجه سانتیگراد برسد.


معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، میانگین بارش های سال زراعی استان را ۸۳۱ میلیمتر اعلام کرد و گفت: این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۴۸ درصد و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۴۴ درصد افزایش دارد.


به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و کمبود بارش ها در این استان طی یک دهه گذشته استانهای خوزستان و اصفهان را با چالش کم آبی مواجه کرد اما در سال زراعی جاری با بارش های خوب بهاری کم آبی تا حدی برطرف شده با این وجود کارشناسان بر این باورند که این بارش ها نمی تواند عمق خشکسالی های یک دهه اخیر را جبران کند.


در بهار امسال، ۵ نفر در چهارمحال و بختیاری بر اثر صاعقه جان خود را از دست دادند.


۷۳۶۳/۶۰۲۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha