۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۲۰
کد خبر: 83342657
T T
۰ نفر

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۲۰
کد خبر: 83342657
مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

بندرعباس- ایرنا- حریق در بندر شهید رجایی، آغاز فعالیت رسمی ستاد انتخابات، اضافه شدن ۲۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری بندرعباس، مرگ محیط بان هرمزگانی، خرید ملخ زنده، آغاز طرح ملی کنترل فشار خون، برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، برگزاری نماز عید فطر از جمله مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته گذشته است.

هرمزگان در هفته گذشته (۱۱ تا ۱۷ خردادماه) شاهد رخدادهای مختلفی در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی بود که برخی از مهمترین این رخدادها در این گزارش مرور می‌شود.


**سیاسی


استاندار هرمزگان شنبه هفته گذشته با صدور احکام جداگانه‌ای رئیس، مسؤولان کمیته‌ها و اعضای ستاد انتخابات هرمزگان در برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را منصوب کرد و فعالیت‌های این ستاد به صورت رسمی آغاز شد.


براساس احکام صادر شده از سوی فریدون همتی، عباس میرزاد سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به سمت رئیس ستاد انتخابات استان منصوب شد.


**اقتصاد


استاندار هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌های ویژه استان در بخش‌های مختلف کشاورزی به ویژه حوزه شیلات، گفت: باید شرایط لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه شیلات استان فراهم شود.


فریدون همتی عصر دوشنبه هفته گذشته در دیدار با محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در زمینه پرورش میگو و پرورش ماهی در دریا اهدافی در برنامه ششم توسعه تعریف شده که باید شرایط و زیرساخت‌های لازم برای تحقق این اهداف را فراهم کنیم.


مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اهمیت آبزی پروری در حفاظت از زیست دریایی برای نسل آینده گفت: این صنعت در استان به قطب تولیدات شیلاتی کشور تبدیل شده است.


محسن یکتا پور روز یکشنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران افزود: هرمزگان ظرفیت خوبی در تولید انواع آبزی شامل ماهی، جلبک، کروکودیل، ماهیان زینتی و صدف دارد که راهی مطمئن برای ایجاد اشتغال پایدار است.


رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفت: تعداد ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید از نوع اسکانیا از امروز شنبه وارد چرخه ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری شد.


به گزارش ایرنا، سعید حسینی پور روز شنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران افزود: امروز شنبه یازدهم خرداد همزمان با اجرای این طرح، کرایه جابه جایی این اتوبوس‌ها برای شهروندان رایگان بوده و در بقیه روزهای کاری بر اساس نرخ مصوب شورای اسلامی شهر بندرعباس در سال ۹۷، کرایه به ازای هر نفر ۱۰ هزار ریال محاسبه خواهد شد.


مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: با توجه به آغاز فصل پرورش میگو، مجوز مولد، ناپلی (نوزاد) و بچه میگو تحت نظارت بهداشتی این اداره کل استان به استان‌های آبزی پرور کشور صادر شد.


دکتر محمد جانباز روز شنبه هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا افزود: هرمزگان هم اکنون به استان‌های آبزی پرور از جمله گلستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خوزستان تحت نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی مولد، ناپلی و بچه میگو ارسال می‌کند.


مدیر بنادر و دریانوردی لنگه گفت: ۷۰۱ هزار و ۷۶۱ تن فرآورده نفتی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ماه امسال از بنادر غرب هرمزگان به خارج از کشور صادر شد.


قاسم عسکری نسب روز یکشنبه هفته گذشته با تشریح عملکرد ۲ ماهه بنادر غرب هرمزگان افزود: در این مدت همچنین ۸۵۹ هزار و ۳۷۱ تن فرآورده نفتی به صورت کاپوتاژ (حمل و نقل ساحلی) جابجا شد که افزایش ۲۶۷ درصدی داشته است.


**اجتماعی


عصر چهارشنبه هفته گذشته حریقی در محوطه تحت مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم در بندر شهید رجایی به دلیل آتش سوزی یک دستگاه ریچ استاکر اتفاق افتاد که در این حادثه یک نفر جان خود را از دست داد.


رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس به موضوع آتش سوزی عصر روز گذشته در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور ورود کرده و جهت بررسی جزئیات این حادثه، قاضی ویژه تعیین شده است.


علی صالحی شامگاه پنجشنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران اظها داشت: متأسفانه در جریان این آتش سوزی یک نفر جان خود را از دست داده است.


فرماندار بندرعباس گفت: به منظور تبدیل این تهدید به فرصت و برای ارتقا معیشت روستاییان طبق دستور استاندار هرمزگان و هماهنگی انجام شده با جهاد کشاورزی استان، هر روستایی می‌تواند به ازای جمع آوری و تحویل هر کیلوگرم ملخ زنده به دهیار روستای خود مبلغ ۸۰ هزار ریال دریافت کند.


عزیز الله کناری شنبه شب هفته گذشته در نشست مدیریت بحران بندرعباس که با دستور کار مبارزه با ملخ صحرایی تشکیل شد، اظهار داشت: دهیاران نیز در پایان هر روز و پس از جمع آوری و تحویل ملخ‌های روستاییان به بخشداران به ازای هر کیلو ۹۰ هزار ریال دریافت کنند.


دومین مرحله از طرح ملی کنترل فشار همزمان با سراسر کشور از روز ۱۷ خردادماه در استان هرمزگان آغاز شد.


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان گفت: حدود ۹۰۰ مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر در دومین مرحله طرح ملی کنترل فشارخون، فشارخون افراد بالای ۳۰ سال ساکن استان را اندازه گیری و ثبت می‌کنند.


دکتر حسین فرشیدی روز جمعه گذشته در گفت و گو با ایرنا افزود: در این طرح عوامل و کارکنان علوم پزشکی در ۳۰۰ مرکز جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی و ۵۹۰ خانه بهداشت روستایی و سایر مراکز از جمله شهرداری‌ها، خانه‌های کارگر، هلال احمر، تأمین اجتماعی، مراکز نظامی و بسیج در طرح ملی کنترل فشارخون شرکت می‌کنند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: یک جوان ۳۹ ساله که به قصد جمع آوری عسل کوهی در ارتفاعات شهرستان بستک حضور یافته بود، به دلیل سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داد.


علی اعمی برنطین شامگاه پنجشنبه گذشته با اعلام این خبر اظهار داشت: این حادثه حوالی ظهر پنجشنبه در ارتفاعات روستای بربار از توابع بخش کوخرد و هرنگ شهرستان بستک اتفاق افتاد.


**محیط زیست


مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: یکی از محیط بانان این اداره کل حین مأموریت در ارتفاعات منطقه حفاظت شده گنو جان خود را از دست داد.


حبیب مسیحی روز دوشنبه هفته گذشته در این زمینه افزود: محیط بان با سابقه بهروز رخش بهار شب گذشته هنگام آبرسانی به آبشخورهای حیات وحش در ارتفاعات کوه گنو بر اثر سانحه رانندگی جان به جان تسلیم کرد.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با بیان اینکه در تصفیه پساب بندرعباس و فروش آن بر حفظ سلامت مردم تاکید شده، گفت: فروش ۷۰۰ لیتر بر ثانیه از این پساب تعیین تکلیف شده است.


رضا مدرس شامگاه شنبه هفته گذشته در نشستی در همین رابطه اظهار داشت: از این میزان فروش ۵۰۰ لیتر بر ثانیه پساب تصفیه شده به صنایع غرب بندرعباس و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آن به شهرداری این شهر در جلسه‌ای با حضور سرمایه گذار تصفیه پساب بندرعباس و نمایندگانی از سوی صنایع و شهرداری تعیین تکلیف شد.


**فرهنگی


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: با پایان داوری آثار اولین جشنواره «هرمزگان من»، آثار پذیرفته شده در بخش‌های سه گانه این جشنواره مشخص شدند.


رضا برومند روز شنبه هفته گذشته در خصوص «جشنواره هرمزگان من» در گفت و گو با ایرنا افزود: یک هزار و ۴۴۲ عکس و ۳۰ فیلم مستند در دبیرخانه این جشنواره دریافت شده که ۱۰۹ اثر از ۵۹ عکاس، ۳۰ فیلم مستند و ۶ فیلم کوتاه موبایلی را برای ارائه در نمایشگاه انتخاب شد.


مراسم بزرگداشت سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) دوشنبه هفته گذشته با سخنرانی سردار شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان در گلزار شهدای بندرعباس برگزار شد.


علاوه بر بندرعباس مراسم بزرگداشت سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در دیگر نقاط هرمزگان نیز برگزار شد.


همزمان با سراسر کشور، نماز عید فطر در اقصی نقاط استان هرمزگان با حضور خیل عظیم مردم روزه دار برگزار شد.


در بندرعباس مرکز استان هرمزگان نماز عید سعید فطر در چهار راه مطهری مقابل مسجد جامع (مصلی قدس) این شهر به امامت آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس برگزار گردید.


رئیس حوزه هنری استان هرمزگان گفت: مستند 'روایت نور' با رویکرد تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره)، به کارگردانی مصطفی قاسمی زاده در این اداره کل تولید می‌شود.


انوشیروان پیشدار روز دوشنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران افزود: این فیلم مستند به مناسبت گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بیان ویژگی‌ها و خصوصیات بارز شخصیتی، علمی، فقهی، سیاسی و اجتماعی امام خمینی (ره) تولید می‌شود.


**ورزشی


هفته گذشته با نظر کادر فنی تیم ملی قایقرانی آب‌های آرام بانوان کشور، دو نفر از هرمزگان در اردوی آمادگی این تیم حضور یافتند.


هدیه کاظمی و کیانا کمال زاده قایقرانان دعوت شده از هرمزگان به این اردو هستند.


با نظر کادر فنی تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان، احسان درا از استان هرمزگان به مرحله جدید تمرینات این تیم دعوت شد.


مرضیه کمائی دختر جودوکار هرمزگانی با نظر کادر فنی تیم ملی نوجوانان در اردوی آمادگی این تیم حضور یافت.


دوازدهمین المپیاد ورزشی کارکنان شهرداری بندرعباس که از ابتدای ماه مبارک رمضان در جریان بود، دوشنبه هفته گذشته با قهرمانی تیم شهرداری مرکزی پایان یافت.


پنجشنبه هفته گذشته تیم فوتبال ساحلی شهرداری بندرعباس در دیداری خانگی در برابر ایفا اردکان یزد با نتیجه چهار بر سه به پیروزی رسید.


دیدار این دو تیم در چارچوب رقابت‌های هفته نهم لیگ برتر فوتبال ساحلی باشگاه‌های کشور به میزبانی بندرعباس در زمین ساحلی غدیر این شهر برگزار شد.


با نظر کادر فنی تیم ملی بسکتبال کشورمان، محمد امین دهقان زاده از استان هرمزگان در اردوی تیم ملی بسکتبال جوانان کشورمان حضور یافت.


۷۱۹۸/۶۰۴۸

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha