۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۰۳
کد خبر: 83341286
T T
۰ نفر

پروندهٔ خبری

غیر ایرانیانی که به عشق امام آمدند

۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۰۳
کد خبر: 83341286
غیر ایرانیانی که به عشق امام آمدند

تهران_ ایرنا_ در میان ایرانیانی که به عشق امام و رهبری امروز به مراسم بزرگداشت ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی آمده اند، زائران شیعه کشورهای دیگر هم به چشم می خورند که حضوری فعال و مشهود در این مناسبت دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از مرقد امام، مراسم بزرگداشت سی امین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی امسال هم باوجود همزمانی با ماه مبارک رمضان با حضور گسترده زائران و شیفتگان امام و رهبری برگزار شد و جمعیت آنقدر زیاد بود که بسیاری از شهروندان خارج از صحن حرم و در محوطه مرقد سخنرانی مقام معظم رهبری را گوش می کردند.


در میان شرکت کنندگان در این مراسم حضور مسلمانان غیر ایرانی نیز مشهود و قابل توجه بود؛ زائران تبعه افغانستان، پاکستان، هند و دیگر کشورهای اسلامی که امروز همراه و همگام با ایرانیان در سوگ رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به عزاداری پرداختند.


این افراد در قالب گروههای عزاداری با پوشیدن لباس مشکی و حمل تصاویری از امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب خود را به صحن مصطفی خمینی رساندند.


یکی از این عزاداران که به خبرنگار ایرنا گفت از کشمیر پاکستان آمده اظهارداشت: هر سال همزمان با برگزاری سالگرد ارتحال امام خمینی به تهران می آیم.


وی که خود را ابراهیم معرفی کرد افزود: عشق به خمینی تمامی ندارد و می بینیم بسیاری از نوجوانان و حتی کودکان نیز امروز خود را به حرم امام رسانده اند.


این فرد گفت که به همراه تعداد دیگری از کشور پاکستان در این مراسم شرکت کرده است.


در این مراسم عزاداران تبعه دیگر کشورها از جمله افغانستان نیز مشاهده می شد که حضورشان پررنگ بود.


نوحه سرایی و عزاداری برخی هموطنان شهرهای جنوبی کشور با سبک و سیاق خودشان و نیز حضور پرشور نوجوانان و جوانان بویژه دهه هشتادی ها از جمله دیگر جلوه های مراسم امروز گزار شده است.



تهرام /۷۲۴۳/ ۱۰۰۸

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha