۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۲۱
کد خبر: 83340884
T T
۰ نفر

سه پیشکسوت عرصه تعیلم و تربیت بخش ندوشن تجلیل شدند

۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۲۱
کد خبر: 83340884
سه پیشکسوت عرصه تعیلم و تربیت بخش ندوشن تجلیل شدند

یزد - ایرنا - سه نفر از پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت ندوشن در مراسمی که با حضور جمعی از ادیبان، هنرمندان، فرهیختگان، نخبگان و اندیشمندان این بخش در شهر یزد برگزار شد؛ تجلیل شدند.

یکی از استادان دانشگاه یزد دوشنبه شب د، آیین تجلیل یدالله احمدی، عباس جعفری و صدیقه محمدی گفت: در عصر ارتباطات، دیجیتال و فضای مجازی انسان کمتر همدیگر را می بیند، برگزاری نشست های فرهنگی و اجتماعی، گامی اساسی برای ایجاد الفت، صمیمت و دوستی بیشتر میان مردم یک شهر است.



علی اکبر جعفری، ندوشن را مهد تمدن، علم و فرهنگ دانست و گفت: این منطقه قبل از اینکه به لبنیاتش شناخته شود به فرهنگ و ادب شناخته می شود و ما میراث دار و حافظ تمدن، فرهنگ و ادب پیشینیان خود هستیم.



وی ادامه داد: شهر کوچک ندوشن، روزگاری بزرگ بود و دانشمندان و عالمان بزرگی از جمله محمد علی اسلامی در این مرز و بوم پرورش یافته‌اند که امروز افتخار ایران و استان یزد هستند.



وی با بیان اینکه این مراسم به همت موسسه مردم نهاد اندیشه روشن ندوشن برگزار شد تلاش و کوشش مستمر دست اندرکاران این موسسه را در جهت ترویج فرهنگ و ادب ستود و اظهار داشت: این نهاد امروز یکی از تشکل های اثر گذار استان است، بنیانگذاران آن جوانان و خیرین و نیکوکاران شهر نیز حامیان بزرگ آن هستند.



وی تجلیل از معلمان، فرهنگیان، فرهیختگان، ادیبان و کسانی که به نوعی به ندوشن خدمت کرده‌اند از جمله برنامه‌های آینده موسسه مردم نهاد اندیشه روشن ندوشن برشمرد.



چند تن از ادیبان، معلمان و شعرای ندوشن هم در این مراسم که محمود رهبران استاد برجسته و به نام خوشنویسی ایران حضور داشت ضمن بیان اشعار و نوشته‌های ادبی خود، استعدادهای دانش آموزان ندوشن را یادآور شد و اظهار داشتند: دانش آموزان این منطقه از ویژگی‌های رفتاری خاصی برخوردارند که ریشه در فرهنگ و تمدن مردم این منطقه دارد.



همچنین تعدادی از دانش آموزان سال های گذشته ندوشن با بیان خاطراتی از دوران تحصیل، از مقام و منزلت معلمان تجلیل کردند و دلسوزی، صبوری، متانت، بزرگ منشی را از خصوصیات رفتاری معلمان خود برشمردند که تاثیر مثبتی در موفقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان داشته است.



بخش ندوشن حدود پنج هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در ۸۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.



۶۱۹۸/‏‬ ۲۰۴۷




سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha