۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۰:۵۵
کد خبرنگار: 1538
کد خبر: 83340760
T T
۰ نفر
استاندار سیستان و بلوچستان در ضیافت افطار با نماینده ولی فقیه وضعیت استان را تبیین کرد

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان در ضیافت افطاری دوشنبه شب با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان وضعیت استان را تبیین و تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری؛ احمدعلی موهبتی در این ضیافت بارندگی های اخیر را مایه برکت و مرتفع شدن مشکلات استان عنوان کرد و افزود: بارندگی‌ها هرچند خساراتی را ایجاد کرد اما آنچه مسلم است اینکه اگر تمام وجوه تملک دارایی کشور را به استان اختصاص دهیم آبگیری هامون و چاه نیمه ها انجام نمی شد ولی بارندگی ها این برکات را داشت.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: شرایط خوبی در استان برای ارائه خدمات به مردم فراهم شده است که امیدواریم این شرایط ادامه داشته باشد.
وی به موضوع گازرسانی به استان اشاره کرد و گفت: گازرسانی و خط انتقال گاز به زابل، چابهار و خاش و میرجاوه امسال با حضور هفت پیمانکار در دستور کار قرار دارد که امیدواریم تا قبل از دهه مبارک فجر به بهره برداری برسد.
رئیس شورای اداری سیستان و بلوچستان افزود: تامین نیروی انسانی دستگاههای اجرایی نیز در حال پیگیری است که امیدواریم نهایی شود و مجوز استخدام برای تامین نیروی دستگاههای اجرایی استان گرفته شود.
وی بحث واردات دام زنده را نیز از اقدامات مثبت عنوان کرد و با تقدیر از دستگاه‌های دست اندرکار گفت: واردات دام سنگین توسط کشتی به بندر و استان انجام شد که نقش بسزایی در تامین گوشت کشور و اشتغال در استان ایفا کرد.
موهبتی از همراهی حوزه مرزبانی و سپاه در مدیریت مرزها قدردانی کرد و افزود: ترانزیت و تجارت از مزیت های بالقوه استان است که این همراهی و همکاری می تواند این مزیت ها را به منصه ظهور برساند.
وی به پروژه راه‌آهن اشاره کرد و گفت: بخشی از پروژه راه‌آهن از زابل نیز آغاز شده و امیدواریم با توجه به مصوبه چهار هزار میلیارد تومانی دولت، پیشرفت این پروژه شتاب گیرد.
استاندار سیستان و بلوچستان موضوع حاشیه نشینی شهر زاهدان و چابهار را مهم عنوان کرد و افزود: سه استان کشور به عنوان استان معین در ساماندهی حاشیه شهر چابهار انتخاب شده اند.
وی بیان کرد: ۲۲ هزار واحد مسکونی مورد توافق کمیته امداد و بنیاد مسکن در سراسر استان ساخته خواهد شد.
مهندس موهبتی اظهار داشت: برای بازسازی واحدهای آسیب دیده ناشی از سیل نیز قرارگاه بازسازی شکل گرفته که امیدواریم تا قبل از زمستان واحدهای تخریب شده بازسازی شوند.
وی جذب تسهیلات را در حوزه روستایی و عشایری خوب ارزیابی کرد و گفت: استان سیستان و بلوچستان با کمک بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی رتبه سوم جذب این تسهیلات در سال گذشته را در سطح کشور بدست آورد.
وی افزود: در بررسی وضعیت حوادث جاده ای استان مشخص شد از ۱۷ هزار مرگ ناشی از حوادث جاده ای ۱۰۰۰ نفر مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که ۲۰۰ کشته در سر صحنه با ماشین های سوخت کش اتفاق افتاده و ۳۰۰ نفر از سایر کشته ها مرتبط با ماشینهای پلاک مخدوش و سوخت کش و هشت هزار و ۸۰۰ نفر در جاده ها در سال گذشته معلول شدند که آسیب بزرگی برای استان است.
رئیس شورای تامین استان تصریح کرد: به همت فرماندهی انتظامی استان در شورای تامین طرح برخورد با پلاک های مخدوش مصوب شد و چون عده‌ای منافعشان به خطر افتاد موجی به راه انداخته و تشنجی ایجاد کردند.
وی گفت: منافع حاصل از فروش سوخت مرزنشینان از سال ۹۲ تا پایان ۹۷ به هر خانوار مرزنشین به طور میانگین ۱۲ هزار تومان پرداخت شده بود.
موهبتی ادامه داد: از اول امسال سوخت مرزنشینان به مزایده گذاشته شد و در اولین مزایده ۱۵۰ هزار تومان به حساب هر خانواده مرزنشین واریز شد که هر ماهه این مبلغ ادامه خواهد داشت.
وی تاکید کرد: به دنبال این هستیم که در این طرح شعاع ۲۰ کیلومتری را برای مرزنشینان به ۵۰ کیلومتر افزایش دهیم تا منافع بیشتری به مردم برسد.


۶۰۸۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha