۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۳۷
کد خبرنگار: 986
کد خبر: 83340546
T T
۰ نفر

هوای گرم در واپسین روزهای رمضان به اردبیل رسید

۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۳۷
کد خبر: 83340546
هوای گرم در واپسین روزهای رمضان به اردبیل رسید

اردبیل- ایرنا- یورش جریان جنب حاره به عرض های بالاتر و حاکمیت هوای بطور نسبی گرم در اردبیل ساکنان پهنه وسیعی از این استان سردسیر و به خصوص روزه داران را در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان دچار مشکل کرده است.

به گزارش خبنرگار ایرنا، باوجود مصادف شدن ماه روزه داری امسال با روزهای گرم بهار مردم اردبیل از ابتدای رمضان الکریم تاکنون از هوای معتدل و در بعضی روزها حتی با هوای متمایل به سرد مواجه بوده و به همین خاطر اواقت روزه داری را به دور از تشنگی و گرما سپری کرده‌اند.


ولی درحالیکه کمتر از ۲ روز به پایان میهمانی الهی و حضور مؤمنان در عید بزرگ فطر باقی است با افزایش دمای هوا در پهنه وسیعی از استان اردبیل به بیش از ۳۰ درجه سانتیگراد روزه داران این دیار اندکی از مشکلات و تشنگی ناشی روزه داری در هوای گرم را در واپسین روزها تجربه می‌کنند.


بیشینه دمای هوا امروز در شهرستان‌های سردسیر اردبیل؛ مشگین شهر؛ نمین؛ نیر؛ سرعین و خلخال به حوالی ۳۰ درجه بالای صفر رسید و ساکنان شهرستانهای واقع در جلگه گرمسیر مغان در شمال این استان نیز گرمای ۳۵ درجه بالای صفر را پشت سر گذاشتند.


این در حالیست که شب‌ها هوای اکثر نقاط استان اردبیل به مراتب خنک و تا اندازه‌ای هم سرد می‌شود به گونه‌ای که کمینه درجه حرارت هوای ایستگاههای اردبیل؛ فرودگاه اردبیل و نیر قبل از سپیده دم امروز به هفت؛ سه و پنج درجه بالای صفر رسید.


براساس پیش بینی هواشناسی با ادامه پایداری جو و حاکمیت پرارتفاع جنب حاره بر گستره عظیمی از کشورمان روند افزایش دما در اکثر نقاط ایران تا اواخر هفته ادامه می‌یابد.


باتوجه به وجود مقداری رطوبت در تراز میانی جو و تشکیل ابرهای جوششی ناشی از جریان‌های همرفتی؛ وقوع رگبار و رعد و برق‌های موقت به شکل نقطه‌ای در بعضی نقاط استان اردبیل و به خصوص کوهپایه‌ها طی ساعات عصر تا اوایل شب دور از انتظار نیست.


اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی از هوای بسیار متغیر برخوردار است. قسمت‌های مرکزی و جنوبی این استان کوهستانی و سردسیر است و هوای این نقاط بطور معمول از اوایل خرداد به تدریج رو به گرمی می‌رود.


۶۰۱۹/‏۶۰۱۶

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha