۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۲۳
کد خبر: 83340289
T T
۰ نفر
 سوء مدیریت تنها دلیل حواشی فینال جام حذفی است

تهران - ایرنا - مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال معتقد است دلیل حواشی ایجاد شده در فینال جام حذفی بین دو تیم پرسپولیس و داماش گیلانیان در سوء مدیریت فدراسیون فوتبال و نهادهای زیر مجموعه آن خلاصه می شود.

«امیررضا واعظی آشتیانی» امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حواشی ایجاد شده در دیدار فینال جام حذفی و تاخیر ۱۴۰ دقیقه ای در آغاز این دیدار با بیان این مطلب افزود: متاسفانه این سوء مدیریت از زمان ریاست «علی کفاشیان» در فدراسیون فوتبال بوده و در زمان رییس فعلی نیز ادامه داشت تا بیشتر رقابت های لیگ برتر فوتبال درگیر حواشی عجیب و غریب شود.


دیدار فینال جام حذفی روز دوشنبه یازدهم خردادماه در ورزشگاه فولاد اهواز برگزار شد و تیم فوتبال پرسپولیس با یک گل برابر داماش گیلانیان به برتری رسید و قهرمان شد. با این حال به دلیل ناهماهنگی های ایجاد شده، این دیدار با تاخیری زیاد برگزار شد.


وی گفت: فدراسیون جهانی فوتبال می گوید دولت ها نباید در عزل و نصب رئیس و هیات رئیسه فدراسیون های فوتبال دخالت کنند و چارچوبی به نام مجمع برای آن در نظر گرفتند. اما هیچ وقت فیفا نگفته که عدم دخالت دال بر این است که وزارت ورزش و جوانان حق نظارت در چارچوب قانون را ندارد تا مسئولان فدراسیون هرگونه که دوست دارند مدیریت کنند.


مدیرعامل اسبق استقلال اظهار داشت: مسئولان فدراسیون فوتبال در سال های اخیر به شکلی عمل کرده اند که کسی اجازه دخالت در فعالیت های آنها را به خود ندهد.


وی تاکید کرد که تمام اتفاق های دیدار پرسپولیس و داماش را قطعاً فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا رصد می کند و در آینده تاثیر آن را می بینیم.


این مدیر اسبق ورزش کشور با اشاره به اینکه باشگاه خصوصی داماش بدعت جدیدی را در فوتبال پایه ریزی کرد، گفت: این باشگاه به دلیل ضعف مدیریتی فدراسیون فوتبال یک بازی را حدود۲ ساعت و ۳۰ دقیقه به تاخیر انداخت که در هیچ جای دنیا چنین اتفاقی را ندیدم یا به ندرت رخ داده است.


وی تاکید کرد که رفتار باشگاه داماش در حقیقت نوعی آدرس غلط برای دیگر باشگاه های خصوصی بود و ادامه داد: رفتار باشگاه داماش نشان داد که اگر روزی باشگاه های استقلال و پرسپولیس یا دیگر باشگاه ها خصوصی شدند، می توانند یک بازی را به چالش بکشند زیرا ورزش ما هنوز حرفه ای نیست و هیچ گونه اتفاق مثبت ورزشی، فرهنگی و اجتماعی که به سود جامعه باشد در آن دیده نمی شود تا شاهد چنین مضحکه ای شویم.


قائم مقام سازمان تربیت بدنی سابق افزود: مربیان میلیاردی با حداقل دانش در فوتبال باشگاهی ایران فعالیت می کنند و اتفاقاً طلبکار هم هستند که این نشانه نبود افراد کارآمد و مدبر در این فوتبال است.


وی با تاکید بر اینکه اساسنامه فدراسیون فوتبال دچار اشکال است، اظهار داشت: اینکه فدراسیون فوتبال در اساسنامه خود ذکر کند شرط نامزد شدن در انتخابات ریاست این نهاد جمع آوری امضاء از اعضای مجمع است، در حقیقت راهی برای راه ندادن دیگران به جمع خودمانی خودشان است.


آشتیانی با اشاره برکناری سعید فتاحی از کمیته مسابقات سازمان لیگ افزود: مسئولان در فدراسیون می خواهند صورت مسئله را پاک کنند. به عبارتی این مسئولان به جای اینکه عیوب خود را اصلاح کنند، ضعف های خود را در دیگران جستجو می کنند و مسئولان زیر دست را قربانی می کنند.


ورزشی ٩١١٨**۹۰۲۹**۹۱۲۹

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha