چالش‌های یزدانی در بوداپست + فیلم

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۰۶
کد خبر: 85481924
چالش‌های یزدانی در بوداپست + فیلم

تهران- ایرنا- حضور حسن یزدانی در تورنمنت رنکینگ‌دار مجارستان این سئوال را ایجاد کرده که کدام آزادکار در بوداپست می‌تواند، کاپیتان تیم ملی کشورمان را بعد از یک دوره طولانی مصدومیت، به چالش بکشد.

به گزارش عصر یکشنبه ایرنا، رقابت‌های کشتی رنکینگ‌دار مجارستان، طی روزهای ۱۷ تا ۲۰ خرداد ماه در شهر بوداپست پایتخت این کشور برگزار می‌شود. با تصمیم کادر فنی ۱۰ آزادکار از جمله حسن یزدانی به این پیکارها اعزام خواهند شد.

یزدانی که با پایان مصدومیت طولانی مدت خود به اردوی تیم ملی بازگشته، اکنون به دنبال قطعی کردن حضورش در پاریس است. او در صورت کسب مدال طلای مسابقات رنکینگ‌دار بوداپست به طور رسمی به عنوان نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران در پاریس خواهد بود.

با غیبت تیلور در بازی‌های المپیک پاریس، یزدانی اکنون شانس نخست و مرد شماره یک وزن ۸۶ کیلوگرم به شمار می‌رود.

یزدانی برای رسیدن به پاریس باید کدام حریفان را از پیش‌رو دارد؟

شناخته‌شده‌ترین حریف یزدانی در این دوره از رقابت‌ها، مایلس آمینه از سن‌مارینو است که مدال برنز المپیک و جهان را در این وزن دارد. آمینه در المپیک توکیو و مسابقات جهانی بلگراد در سال ۲۰۲۳ به برنز رسید. ستاره سن‌مارینویی در یک چهارم نهایی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ برابر یزدانی قرار گرفت و با نتیجه ۷ بر ۲ شکست خورد.

دومین حریف یزدانی عظمت دولت‌بیک‌اف قزاقستانی است که عنوان قهرمانی آسیا و مدال برنز جهان را در کارنامه دارد. او نیز در چند مصاف خود با شیرشاه ایرانی بازنده مطلق بوده اما در ۲ دوره گذشته قهرمانی آسیا موفق به شکست علیرضا کریمی و هادی وفایی‌پور شد.

ماگومد رمضان‌اف آزادکار روسی‌الاصل بلغارستان یکی دیگر از جدی‌ترین رقبای یزدانی است. این آزادکار بلغاری هر چند که در وزن ۸۶ کیلوگرم موفقیت چشمگیری در کارنامه ندارد اما از روس‌های حاضر در کشتی جهان است که می‌تواند یزدانی را به چالش بکشد.

ولادیمیر گامکرلیدزه از گرجستان، هایاتو ایشیگورو از ژاپن و ترنت هادلی از آمریکا از دیگر رقیبان یزدانی هستند که در وزن ۸۶ کیلوگرم نام مطرحی به شمار نمی‌روند. البته آزادکار ژاپنی سال گذشته در فینال تورنمنت رنکینگ‌دار زاگرب برابر یزدانی قرار گرفت و با امتیاز عالی باخت.

یزدانی در حالی راهی بلغارستان خواهد شد که امید دارد با عبور از حریفان کار خود را در بوداپست یکسره کرده و از اما و اگرهای انتخابی پیشگیری کند. در غیر این صورت کار راحتی برابر حریفان داخلی ندارد و ممکن است به سرنوشت دیوید تیلور گرفتار شود. تیلور در فینال کشتی انتخابی آمریکا نتیجه را به آرون بروکس واگذار کرد و در نهایت المپیک را از دست داد تا وداع تلخی با دنیای قهرمانی داشته باشد.

برشی از کشتی یزدانی با مایلس امینه در پیکارهای جهانی ۲۰۱۹ نورسلطان قزاقستان:

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha