۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۲۷
کد خبر: 83339929
T T
۰ نفر
بیانیه گام دوم انقلاب متعالی از اندیشه امام راحل (ره) است

تهران- ایرنا- رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، متعالی از اندیشه امام راحل (ره) است که در بیانات مقام معظم رهبری تجلی پیدا کرده است.

اسماعیل قادری فر روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایرنا ضمن گرامیداشت سی‌امین سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب و یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد سال ۴۲ افزود: میراث امام خمینی (ره) در عصر حاضر استقلال، عزت‌خواهی و زنده کردن میراث نبوی است.


وی بیان داشت: بعد از قرن‌ها و اتفاقاتی که در صدر اسلام رخ داده است، یک نظام مبتنی بر آرا، اندیشه‌ها و رویه‌ها توسط مرجع عالیقدر ظهور پیدا می‌کند، نظامی که مبتنی بر آموزه دینی است و با استناد و اتصال بر دیدگاه اهل بیت ایجاد کرده‌اند.


قادری فر گفت: اکنون می‌بینیم که بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی، تنها کشور مستقل و آزادی‌خواهی است که همچنان در صحنه ایستاده و با نه گفتن به زورگویان راه خودش را طی کرده است.


وی افزود: امسال با توجه به شرایط ویژه‌ای که در منطقه و کشور ما حاکم است و تقارن رحلت امام خمینی (ره)، روز قدس، ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر که خود مظهر آزادیخواهی برای همه مردم است، سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب را رنگ و بوی معنوی و استقلال‌خواهی همراه کرده است.


وی یادآور شد: جامعه علم و فناوری نیز یاد امام راحل (ره) را گرامی می‌دارد و پیروی از منویات رهبرکبیر انقلاب و نیز منویات حضرت خامنه‌ای را سرلوحه کار خود قرار می‌دهد، اکنون رهبر انقلاب با همان سبک و سیاق عَلَم انقلاب را به خوبی در دست داشته و کشور را سکان‌داری می‌کنند.


قادری فر بیان داشت: بیانیه گام دوم انقلاب نیز متعالی از اندیشه امام راحل (ره) است که در بیانات رهبری تجلی پیدا کرده است، بیانیه‌ای که تحت عنوان گام دوم انقلاب برای دهه پنجم و در چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب صادر شده است، یکی از حکیمانه‌ترین تعابیری است که در طول زعامت ایشان و مشتمل بر یک نگاه بلند مدت در آنچه به عنوان روند انقلاب اسلامی در چهل سال افتخارآفرینی و اقتدارآفرینی در همه عرصه‌ها از اقتصاد و علم و فناوری، استکبارستیزی و خودکفایی و شاخه‌های مختلف ناشی از انقلاب شکوهمند اسلامی، برای ملت ایران حاصل شده است.


وی گفت: جامعه علم و فناوری تکلیف خود می‌داند که در عرصه جهاد اقتصادی و اقتصاد دانش‌بنیان گام‌های اساسی‌تری بردارد و از این منظر بر تارک دنیا درخشیده و اقتدارآفرینی کند، امروز ملت شریف ایران احساس عزت و سربلندی دارد و معنویت، اخلاق و ایستادگی در این مرز و بوم فزونی یافته است و همه این موهبت‌ها را مدیون امام راحل (ره) هستیم.


رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: جامعه علم و فناوری نیز درسی امین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) همچون دیگر آحاد مردم در برنامه‌های تدارک دیده شده در حضور رهبری و سایر برنامه‌ها حضور چشمگیر و معناداری خواهند داشت و یک بار دیگر با آرمان‌های امام راحل (ره) تجدید بیعت می‌کنند تا راه پیش روی که راه پر پیچ و خمی است را موفق‌تر از گذشته طی کنند.


علمی ** ۹۳۴۰**۹۰۱۴


۰ نفر

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha