۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۵
کد خبر: 83339715
T T
۱ نفر
رئیس اداره منابع طبیعی : محموله ۲۷۰ کیلوگرمی داروی گیاهی آویشن در ابرکوه کشف شد

یزد - ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیرداری ابرکوه گفت: یک محموله برگ گیاه دارویی آویشن شیرازی در مسیر جاده ابرکوه - شیراز در این شهرستان کشف و ضبط شد

مرتضی سعیدی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مقدار آویشن با تلاش یگان حفاظت این اداره و عوامل نیروی انتظامی و ایست و بازرسی فراغه که به صورت غیرمجاز توسط متخلفان از مراتع شهرستان برداشت شده بود، توقیف شد.


وی ادامه داد: در این ارتباط یک دستگاه خودرو و هفت نفر از متخلفان دستگیر و تحویل دادگاه شدند.


سعیدی بابیان اینکه برداشت هرگونه محصول از مراتع ابرکوه بایستی با مجوز این اداره باشد، خاطرنشان کرد: فرد یا افرادی که نسبت به برداشت گیاهان دارویی در مراتع که باعث تخریب پوشش گیاهی منطقه می‌شود، اقدام کنند، مجرم شناخته و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.


وی با قدردانی از همکاری مردم افزود: از آحاد مردم درخواست می‌شود فرد یا افرادی که نسبت به تخریب مراتع، تصرف غیر قانونی اراضی ملی یا نسبت به برداشت گیاهان مرتعی اقدام می‌کنند مورد را با شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد اطلاع دهند.


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه تصریح کرد: هفته گذشته در پی گشت زنی نیروهای یگان حفاظت این اداره ۴۶ کیلوگرم گیاه دارویی آویشن شیرازی در قالب ۲ محموله در این شهرستان کشف و ضبط شده بود.


افزون بر ۹۰ درصد از مساحت شهرستان ابرکوه شامل ۴۸۰ هزار هکتار عرصه‌های طبیعی است که شامل اراضی بیابانی، کویری و مرتعی می‌باشد که با توجه به شرایط اقلیمی ۲۵۳ هزار هکتار آن اراضی بیابانی و بقیه مرتع است.


مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.


۷۵۴۰/‏‬ ۲۰۴۷/‏

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha