۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۳۵
کد خبرنگار: 2588
کد خبر: 83338671
T T
۰ نفر

مشکلات ایمنی و ترافیکی اطراف مدارس مراغه رفع شود

۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۳۵
کد خبر: 83338671
مشکلات ایمنی و ترافیکی اطراف مدارس مراغه رفع شود

مراغه - ایرنا - فرماندار مراغه با تاکید بر ضرورت ایمن سازی مدارس گفت: مشکلات ایمنی و ترافیکی مدارس این شهرستان باید مورد توجه مدیران آنها و مسئولان آموزش و پرورش قرار گرفته و رفع شود.

به گزارش ایرنا، حمید شکری روز یکشنبه در بازدید از وضعیت ایمنی مدارس غیرانتفاعی مراغه افزود: تحصیل دانش آموزان در مدارس فاقد استانداردهای ایمنی غیرقابل قبول است.


وی ادامه داد: تجهیز تمامی مدارس به امکانات اطفای حریق و خروجی های اضطراری از جمله تمهیداتی است که در ایجاد یا نوسازی مراکز آموزشی دولتی و غیرانتفاعی باید لحاظ شود.




وی اضافه کرد: توجه به ضوابط و مقررات ایمن سازی و ترافیکی در راه اندازی و تأسیس مدارس غیرانتفاعی با توجه به تحصیل چند هزار دانش آموز در این مراکز ضروری و حیاتی است.




شکری گفت: راه اندازی مدارس جدید غیرانتفاعی باید بر اساس قوانین نوسازی مدارس و با نظارت آموزش و پرورش با توجه به استانداردهای ایمنی و ترافیکی انجام گیرد.




وی افزود: برای ایمن سازی ترافیکی مدارس در محدوده شهری و مناطق پرتردد نیز باید در قالب مصوبات شورای ترافیک تمهیداتی از جمله سرعت کاه و علائم هشدار دهنده ایجاد و نصب شود.




مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این بازدید گفت: هم اکنون حدود ۲۰ درصد از دانش آموزان این شهرستان در مدارس غیرانتفاعی و غیردولتی تحصیل می‌کنند.




جلیل اسلامی افزود: در این مدارس نیز رعایت اصول ایمنی و ترافیکی در زمینه تردد دانش آموزان مورد توجه قرار گرفته و برخی تمهیدات نیز در این راستا اندیشیده شده است.




وی اضافه کرد: مدیران این مدارس نیز موظف به استفاده و نصب تجهیزات ایمنی از جمله اطفای حریقٰ، ایمن سازی محوطه و کلاس‌های درس و نیز ساماندهی سرویس مدارس هستند.




به گزارش ایرنا، در این برنامه چند مدرسه غیرانتفاعی مورد بازدید مسئولان شهرستانی قرار گرفت.




۴۶ هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در ۵۰۰ مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.




شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.




۳۰۷۷/۷۴۸۷/‏۵۱۸



سرخط اخبار استان‌ها