۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۳۱
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83338668
T T
۰ نفر
 وزارت خارجه فلسطین: جامعه جهانی به مسئولیت خود در قبال قدس عمل کند

تهران-ایرنا- وزارت خارجه فلسطین روز یکشنبه یورش صهیونیست ها به مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد و از جامعه جهانی خواست به مسئولیت قانونی و اخلاقی خود در قبال قدس و مسجدالاقصی عمل کند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی "سما"، وزارت خارجه فلسطین با صدور بیانیه‌ای با شدیدترین لحن حمله امروز صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و نقشه‌ها هدفمند آنها برای یهودی سازی این مکان مقدس را محکوم کرد.


نیروهای رژیم صهیونیستی به همراه برخی از شهرک نشینان صهیونیست امروز یکشنبه به حرم شریف قدس یورش برده و به این مکان مقدس مسلمانان بی حرمتی کردند.


این وزارتخانه از جامعه جهانی و سازمان‌های بین المللی خواست سکوت خود را شکسته و پیش از آنکه زمان از دست برود، اقداماتی را برای وادار کردن اسرائیل جهت پذیرش قوانین بین المللی و قطعنامه‌های قانونی درباره قدس انجام دهند و از این طریق به مسئولیت‌های قانونی و اخلاقی خود در برابر قدس و مقدسات آن عمل کنند.


در ادامه بیانیه وزارت خارجه فلسطین آمده است: مقامات اشغالگر امروز تلاش کردند که با بیرون کردن نمازگزاران و معتکفین در مسجد الاقصی به آن یورش ببرند. آنها دو هدف اساسی را از خالی کردن مسجد الاقصی از نمازگزاران مسلمان و اجازه دادن برای ورود به هزاران صهیونیست، دنبال می‌کنند: یکی تثبت و تحکیم حق یهودیان در اقامه نماز در مسجد الاقصی و دیگری ملزم کردن مسلمانان به پذیرش اصل تقسیم مکانی وزمانی مسجد الاقصی میان مسلمانان و یهودیان.


وزارت خارجه فلسطین افزود، صهیونیست‌ها برای بیانه‌هایی که در نشست‌های عربی جهت یاری فلسطین، قدس و مسجد الاقصی صادر می‌شود، اهمیت و ارزشی قائل نیستند و با نادیده گرفتن آن به جهان اسلام می‌گویند که تصمیم گیری ها و بیانیه‌های شما اهمیتی ندارد و این تصمیمات و اقدامات ما (اشغالگران) است که در واقعیت و حرم مسجد الاقصی به مرحله اجرا در می‌آید.


منابع خبری گزارش دادند که بیش از صد شهرک نشین صهیونیست با پشتیبانی نیروهای نظامی صهیونیست به سمت مسجد الاقصی هجوم بردند.


نیروهای رژیم اشغالگر قدس با ورود به این مکان با نمازگزاران فلسطینی درگیر شده و چندین نفر از نمازگزاران را دستگیر کردند.


این در حالی است که اشغالگران از ظهر روز گذشته تا امروز یکشنبه، نزدیک به ۵۰ شهروند فلسطینی ساکن کرانه باختری را بازداشت کردند که ۴۰ تن از آنان از ساکنان قدس هستند.


طی هفته‌های اخیر و با تلاش گسترده آمریکا و همراهی برخی از کشورهای عربی منطقه برای اجرایی کردن طرح ضد فلسطینی معامله قرن، صهیونیست‌ها نیز حملات و اقدامات خود را علیه فلسطینیان و مسجد الاقصی تشدید کرده‌اند.


خاورم **۹۳۲۹*۱۴۳۶*

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha