۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۴۲
کد خبر: 83337542
T T
۰ نفر

۵۹ هزار نفر گچسارانی زیر پوشش بیمه سلامت هستند

۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۴۲
کد خبر: 83337542
۵۹ هزار نفر گچسارانی زیر پوشش بیمه سلامت هستند

گچساران-ایرنا- رئیس اداره بیمه سلامت گچساران گفت: بیش از ۵۹ هزار نفر در این شهرستان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد ۸۰ درصد مربوط به صندوق روستایی و همگانی است.

سید نجف مسعودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۴۴ هزارو ۸۰۸ نفر زیر پوشش بیمه همکانی و سلامت هستند که بصورت رایگان دفترچه دریافت کردند.


وی بیان کرد: در این طرح پرداخت از جیب برای بیماران بستری ساکنان شهرها و روستاها ۱۰ درصد است.


مسعودی اظهار داشت: ۳۵ هزار و ۶۳۹ روستایی، ۱۰ هزار و ۸۷۲ نفر از کارکنان دولت، ۹ هزار و ۱۶۹ تن بیمه همگانی، سه هزار و ۴۷۷ نفر از سایر اقشار و ۱۰۸ نفر بیمه ایرانیان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند.


وی تصریح کرد: در بخش سرپایی از جمله دارو نیز پوشش بیمه به میزان ۷۰ درصد است که این میزان برای بیماران سرطانی، صعب العلاج و خاص رایگان یا تا سقف ۹۰ درصد است.


رئیس اداره بیمه سلامت گچساران افزود: ۶۹ مؤسسه تشخیصی درمانی دولتی و خصوصی در گچساران طرف قرارداد این سازمان است و پنج مرکز بهداشتی درمانی روستایی برای خدمات به روستاییان قرارداد دارند.


وی ابراز کرد: پنج دفتر پیشخوان در مناطق مختلف این شهرستان کار صدور و تعویض دفترچه و سایر خدمات مورد نیاز بیمه شدگان را انجام می‌دهند.


مسعودی اظهار داشت: سرانه پرداخت هزینه‌های درمانی روستاییان این شهرستان از سال ۹۳ و پس از اجرای طرح تحول سلامت حدود پنج برابر افزایش یافت.


وی افزود: بیش از ۱۵۰ نفر از بیماران صعب‌العلاجدر شهرستان گچساران از خدمات این بیمه استفاده می‌کنند.


دوگنبدان مرکز شهرستان ۱۲۰ هزارنفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.


۲۰۸۲/‏۱۶۶۲

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha