۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 1169
کد خبر: 83337276
T T
۰ نفر
نخستین میز ملی لجستیک ایران اواخر خرداد در ماکو راه اندازی می شود

ارومیه- ایرنا- مدیر راه اندازی طرح لجستیک منطقه آزاد ماکو گفت: نخستین میز ملی لجستیک ایران 27 و 28 خرداد ماه جاری در این منطقه راه اندازی می شود.

مجتبی سلیمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: شناساندن ظرفیت‌های لجستیکی منطقه به فعالان و دست اندر کاران این حوزه و فراهم ساختن محیط تخصصی جهت تبادل نظر مسؤولان محلی و ملی در راستای تمرکز زدایی از این صنعت در کشور از جمله اهداف برگزاری این میز است.


وی افزود: میز ملی لجستیک ایران به گونه‌ای طراحی و برنامه‌ریزی شده که به صورت ماهیانه در یکی از مراکز و قطب‌های لجستیکی کشور به میزبانی دستگاه مسوول لجستیک منطقه برگزار شود.


وی ادامه داد: در این میز ملی علاوه بر بررسی چالش‌های مراکز و شرکت‌های لجستیکی منطقه و مباحثه افراد متخصص در این حوزه به منظور ارائه راهکار در جهت حل آنها، فرصت‌ها، تهدیدها، نقاط ضعف و قوت در بخش لجستیک منطقه با حضور خبرگان این حوزه، بررسی و سیاست‌های مناسب برای خنثی کردن اثر تهدیدها ارائه می شود.


مدیر راه اندازی طرح لجستیک منطقه آزاد ماکو گفت: این برنامه ۲ روزه از صبح دوشنبه / ‏۲۷ خرداد / ‏ با پرواز تهرا‬ن - ماکو از فرودگاه مهرآباد آغاز شده و در روز نخست شاهد برگزاری میز ملی لجستیک (شامل سخنرانی‌ها و پنل تخصصی) و بازدید از ظرفیت‌های لجستیکی منطقه از جمله دهکده لجستیک ماکو و گمرک بازرگان خواهیم بود.


در روز دوم نیز میهمانان و شرکت‌کنندگان به بازدید از جاذبه‌های گردشگری و بوم گردی منطقه خواهند پرداخت.


منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است.


مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.


منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.


۷۱۳۲/‏۲۰۹۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha