۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۲۵
کد خبرنگار: 1372
کد خبر: 83337183
T T
۱ نفر

معاون وزیر صنعت: تولید داخل اولویت وزارت صنعت است

۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۲۵
کد خبر: 83337183
معاون وزیر صنعت: تولید داخل اولویت وزارت صنعت است

اصفهان- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اولویت ترین سیاست این وزارتخانه بحث تولید و ساخت داخل در واحدهای تولیدی صنعتی کشور است

به گزارش ایرنا، 'فرشاد مقیمی' عصر روز شنبه در حاشیه جلسه شورای سرمایه گذاری در فرمانداری گلپایگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه یکی از بهترین فرصت های این بخش و شرایط تحریم استفاده از توان داخلی است، اضافه کرد: با تمام قوا برای رونق تولید، فعالیت هایی را برای رفع موانع و کمک به واحدهای داخلی دنبال می کنیم که واحدهای تولیدی برای کاهش وابستگی برای تامین نیازمندی های کشور به تولید و خودکفایی کافی برسند.



وی تصریح کرد: برپایی برگزاری نمایشگاه های توانمندی های صنعتی برای معرفی توانمندی های صنعتی در مناطق مختلف کشور از راهبردهای وزارت صنعت، معدن و تجارت است چرا که این اقدام باعث می شود هم تولیدات واحدهای صنعتی معرفی و هم نیازها اعلام می شود تا ایجاد انگیز برای ساخت تولید داخل برای پژوهشگران، صنعتگران و کار آفرینان افزایش یابد و بتوانم با این اقدام از ثبت سفارش و خروج ارز پیشگیری کنیم.



معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در آینده ای نزدیک سامانه نیاز را در این وزارتخانه راه اندازی و نیازمندی های صنعتی را در این سامانه بارگذاری می کنیم تا همه کسانی که توان ساخت این تولیدات را دارند بتواند با مراجعه به این سامانه توانمندی ها و پتانسیل خود را معرفی و اجرایی کنند.



وی از جمله مشکلات برخی واحدهای تولیدی صنعتی را تامین مواد اولیه داخلی و خارجی، سرمایه در گردش و گاهی مشکلاتی با بعضی دستگاه ها مثل سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی ذکر کرد و گفت: در این زمینه با تشکیل کمیته تامین مواد اولیه در وزارتخانه و ذیل آن ستاد تسهیل در استان ها و تامین ارز مورد نیاز با همکاری بانک مرکزی در رفع این مشکلات تلاش می کنیم.



مقیمی با اشاره به اینکه صادرات کالاهای صنعتی در رونق تولید تاثیرگذار است، تاکید کرد: در بحث صادرات اقداماتی در مجموعه وزارت صنعت در حال اجراست و ابتدا برای ۱۵ کشور همسایه هدف گذاری شده است.



معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بازدید امروز خود از تعدادی از واحدهای تولیدی صنعتی گلپایگان گفت: این شهرستان به عنوان قطب صنعتی ظرفیت خوبی در زمینه های مختلف بخصوص قطعه سازی خودرو، پلیمر و دیگر تولیدات دارد که تعداد واحدهای فعال در این منطقه گویای این مطلب است و جای سرمایه گذاری بیشتر در این خطه وجود دارد.



وی مشکلات زیر ساختی و برخی مطالبات قطعه سازان از خودروسازها را از جمله نیازهای واحدهای تولیدی صنعتی گلپایگان برشمرد و گفت: این موارد و دیگر نیازها نیز از سوی صنعتگران مطرح و انشاالله با پیگیری مرتفع می شود.



نماینده مردم شهرستان های گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجایی که در سال رونق تولید هستیم از معاون محترم صنعت دعوت شد سفری به منطقه برای بازدید از واحدهای تولیدی صنعتی داشته باشند.



علی بختیار افزود: شهرستان گلپایگان در تولید پلیمر از لحاظ کیفیت و کمیت برند است و در حوزه قطعه سازی گروه سایپا و صنعت خودرو امکان مونتاژ موتور خودرو را دارد که در این زمینه از معاون وزیر خواستیم که این کار عملیاتی شود.



وی خاطرنشان کرد: در این سفر در جلسه شورای سرمایه گذاری در محل فرمانداری گلپایگان صنعتگران نیاز ها و مشکلات خود را مطرح و راهکارهای مناسب اندیشیده شد.



فرماندار گلپایگان با قدردانی از حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و پیگری نماینده شهرستان های گلپایگان و خوانسار گفت: با توجه به تعداد واحدهای تولیدی صنعتی فعال شهرستان گلپایگان در نظر است نمایشگاه دایمی توانمندی های صنعتی و مورد نیاز تا سه ماه آینده با هدف معرفی صنا یع این شهرستان برپا شود.



حسین یار محمدیان با اشاره به اینکه اکنون ۱۳۴ واحد صنعتی فعال در دو شهرک صنعتی و یک ناحیه صنعتی و ۱۴ معدن فعال با اشتغال بیش از شش هزار نفر در شهرستان گلپایگان وجود دارد گفت از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ در نفر در بخش قطعات خودرو فعال هستند



به گزارش ایرنا معاون وزیر صنعت معدن تجارت در سفری یک روزه برای بازدید از چند واحد تولیدی صنعتی در شهرستان های گلپایگان و خوانسار و شرکت جلسه شورای سرمایه گذاری در محل فرمانداری این دو شهرستان به صورت جداگانه به این منطقه سفر کرد.



شهرستان گلپایگان با جمعیتی افزون بر ۹۰ هزار نفر با سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و ۵۲ روستا و آبادی در ۱۸۰ کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.



گ/۷۱۳۸/‏۶۰۲۶/‏


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha