۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۰:۴۴
کد خبرنگار: 1235
کد خبر: 83335701
T T
۰ نفر
سفیر ایران در باکو : روز قدس فرصتی برای ارائه وحدت و یکپارچگی مسلمانان است

باکو – ایرنا – جواد جهانگیرزاده سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت که روز قدس فرصتی است تا مسلمانان با وحدت و یکپارچگی خود نشان دهند که آرمان فلسطین فراموش شدنی نیست.

جهانگیرزاده جمعه شب در همایشی به مناسبت روز قدس که با حضور نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان، رئیس اداره مسلمانان قفقاز، جمعی از نمایندگان مجلس ملی، مسؤولان رسانه‌ای و محافل سیاسی، اجتماعی و علمی این کشور برگزار شد، افزود: اعلام آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس و همبستگی میان مسلمانان در مقابله با اشغالگران، از یادگارهای امام خمینی (ره) است.


سفیر ایران در باکو ادامه داد: رژیم صهیونیستی بعد از سپری شدن حدود ۷۰ سال از اشغال اراضی مسلمانان، همچنان تلاش دارد که قضیه فلسطین به فراموشی سپرده شود ولی غیرت مسلمانان اجازه چنین کاری را نخواهد داد.


جهانگیرزاده با یادآوری اینکه ترفندهای مشترک اسرائیل و آمریکا هدفی جز غارت منابع کشورهای اسلامی ندارد، توضیح داد: آنچه که دولت ترامپ به عنوان معامله قرن مطرح کرده است چیزی جز تضییق کامل حقوق فلسطینیان و اعطای حداکثر امتیازات به اشغالگران صهیونیست نخواهد بود.


سفیر ایران در جمهوری آذربایجان ادامه داد: مردم غیور فلسطین می‌دانند که اتحاد میان آمریکا و اسرائیل هیچ خیر و نفعی را برای آنان ندارد لذا با هوشیاری کامل حتی قبل از اعلام آن طرح، آن را یک طراحی شکست خورده می‌دانند.


جهانگیرزاده گفت: صهیونیسم بین الملل هیچ ارزشی برای فرهنگ و تمدن اسلامی قائل نیست و طی چند سال اخیر شاهد بودیم که از طریق تشکیل گروه تروریستی داعش، چگونه آثار فرهنگ و تمدن مسلمانان در عراق و سوریه را نابود کردند.


وی یادآورشد که روز قدس روز محکومیت تجاوز و اشغالگری در همه اشکال آن است و اراضی متعلق به مسلمانان نمی‌تواند در اشغال متجاوزان به حقوق مسلمانان باشد و تردیدی نداریم که جهان اسلام در این نبرد، پیروز نهایی خواهد بود.


فواد نور الله اف معاون اداره مسلمانان قفقاز نیز روز قدس را روزی مهم برای امت اسلامی دانست و گفت: این روز معنی آزادی مظلومان و برقراری حقوق حقه آنان را دارد.


وی افزود: مسلمانان جمهوری آذربایجان که بخشی از سرزمین‌های آنها تحت اشغال قرار می‌گیرد بیش از همه به اهمیت این روز پی می‌برند.


قابل جمال زاده معاون انستیتوی فلسفه فرهنگستان علوم ملی جمهوری آذربایجان همچنین گفت: امام خمینی (ره) روز بین المللی قدس را در شرایطی اعلام کرد که فشارهای غرب و استکبار جهانی به جهان اسلامی افزایش یافته و آنها برای تأمین منافع خود در تلاش ایجاد مانعی برای وحدت میان مسلمانان بودند.


وی یادآورشد که اشغال قدس از سوی اسرائیل خلاف قوانین بین المللی و قطعنامه‌ها و مصوبات سازمان ملل متحد بوده و قدس بر اساس حقوق بین المللی جزو سرزمین‌های مردم فلسطین است.


جمال زاده به توطئه‌های اخیر غرب در منطقه در حمایت از رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: آنها با دست زدن به خرابکاری‌های مختلف در منطقه سعی دارند آنها را به ایران نسبت دهند ولی تا زمانی که وحدت و یکپارچگی مردم و دولت ایران پا برجا است، دشمنان ایران اسلامی نمی‌توانند به اهداف شوم خود در منطقه برسند.


شبد**خاورم ** ۳۳۷

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha