۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۰۴
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 83334910
T T
۰ نفر
 معامله قرن در افکار عمومی مسلمانان پذیرفته نیست

اصفهان - ایرنا - نماینده شورای نگهبان در اصفهان گفت: معامله قرن که آمریکایی ها و صهیونیست ها برای سازش با اسرائیل غاصب به دنبال آن هستند در افکار عمومی مسلمانان و مردم آزادیخواه جهان پذیرفتنی نیست و به یقین به شکست می انجامد.

مرتضی طبیبی روز جمعه در حاشیه برگزاری راهپیمایی روز قدس در اصفهان در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: هیچیک از گروه‌های فلسطینی در نشستی که در منامه بحرین برای معامله قرن انجام می‌شود حضور ندارند و بسیاری از ملت‌های مسلمان منطقه بر خلاف دولت‌ها و حکام خود با این معامله که حقوق ملت فلسطین را زیر پا خواهد گذاشت، مخالفند بنابراین چنانچه کشورهای عربی در این نشست با آمریکایی‌ها برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به توافق اولیه برسند به دلیل مخالفت ملت‌های منطقه و نفرت افکار عمومی مردم از رژیم صهیونیستی معامله قرن با شکست مواجه خواهد شد.


وی افزود: طرح هلال شیعی توسط رژیم صهیونیستی و با همکاری برخی از سران مرتجع کشورهای منطقه مطرح شد تا افکار عمومی مسلمانان به جای تمرکز بر مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن درجه یک مسلمانان جهان به ایران معطوف شود اما رژیم صهیونیستی، آمریکا و همپیمانان آن در منطقه بدانند که مسلمانان جهان از توطئه های آنها آگاهند و اجازه نخواهند داد موضوع فلسطین به حاشیه رود و مسلمانان با اصلی ترین دشمن خود سازش کنند.


نماینده شورای نگهبان در اصفهان اظهارداشت: مسلمانان شیعه و سنی باید وحدت و همبستگی خود را برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی حفظ کنند و با استفاده از ظرفیت های خود در بخش های مختلف از جمله درآمدهای اقتصادی، فرهنگی، علمی و ورزشی انرژی خود را علیه رژیم صهیونیستی متمرکز کنند.


وی با بیان اینکه مساله فلسطین و مقابله با جنایاتی که صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی انجام می دهند فراتر از اعتقادات مذهبی است، تصریح کرد: جنایاتی که اشتغالگران قدس علیه مردم مسلمان فلسطین انجام می دهند قلب هر انسان با وجدانی را به درد می آورد و احساسات او را جریحه دار می کند.


طبیبی ادامه داد: حتی بسیاری از گروه ها و انسان ها در کشورهای جهان که خود را بی دین می دانند و به مذهب و خداوند اعتقادی ندارند، جنایات رژیم صهیونیستی را شرم آور و غیر انسانی می دانند و از مردم فلسطین حمایت می کنند اما برخی سران کشورهای عربی که مدعی پیشقراولی اسلام هستند، با ارتباطات پنهانی با اسراییل و سر سپردن به سران آمریکا، حقوق مردم مظلوم فلسطین را زیر پا می گذارند.


وی با بیان اینکه ریشه همه نا امنی های منطقه رژیم صهیونیستی است، گفت: مسلمانان جهان باید علیه این رژیم غاصب بسیج شوند و تعیین روز قدس که به ابتکار امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی انجام شد و حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی این روز نقش مهمی در تشکیل بسیج ملت های مسلمان علیه رژیم صهیونیستی دارد.


امام خمینی (ره) روز ۱۶ مرداد ۱,۳۵۸ در پیامی خطاب به مسلمین ایران و جهان، واپسین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید.


۲۰۹۳/‏۶۰۲۶/‏

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha