۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۵
کد خبر: 83334671
T T
۰ نفر

نمایشنامه سرگذشت سه شهید آستارا خوانش و بررسی شد

۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۵
کد خبر: 83334671
نمایشنامه سرگذشت سه شهید آستارا خوانش و بررسی شد

آستارا - ایرنا - نمایشنامه سرداران واقعی، سرگذشت سه شهید آستارا به منظور آماده سازی برای اجرای عمومی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، توسط کارشناسان نمایش و تئاتر و با حضور علاقه مندان، خوانش و بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا شامگاه پنجشنبه در این برنامه در سالن معراج اداره ارشاد این شهرستان گفت: هنر، زیباترین زبان انتقال مفاهیم ایثار و شهادت به نسل جوان است و باید آثار حوزه دفاع مقدس بیشتر تولید شود.


شاپور تشرینی افزود: نویسنده نمایشنامه "سرداران واقعی" علی اکبر باقری ارومی است و توسط یوسف گنجداری، کلارا صفرنیا، امین آبسته و علیرضا حبیبی خوانده شد و در آن، سرگذشت زندگی و شهادت شهیدان نژند نقیب زاده، هاشم سهراب نژاد و موسی حسن پور از رزمندگان عملیات دفاع مقدس به تصویر کشیده شده است.


وی بیان کرد: این نمایشنامه به زودی با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپاه آستارا برای شهروندان اجرا خواهد شد تا گامی در پاسداشت ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس برداشته شود.


مسئول کانون بسیج هنرمندان آستارا هم گفت: متن نمایش، انعکاس دهنده واقعیات دفاع مقدس و صحنه شهادت آن سه شهید است و برای تداوم بازسازی صحنه‌های ایثار و شهادت در قالب تئاتر و نمایش، به همکاری مسئولان و خیران نیازمندیم.


علی اکبر باقری ارومی بیان کرد: به عنوان مسئول کانون بسیج هنرمندان آستارا و رزمنده جبهه‌های حق علیه باطل، دغدغه‌ای جز شرح صحنه‌های جانبازی رزمندگان اسلام ندارم و ۱۸۰ عضو کانون بسیج هنرمندان این شهرستان نیز در صورت استقبال مسئولان، برای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت آماده هستند.


شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۶۶ شهید را به نظام اسلامی تقدیم کرده است.


۷۱۰۵ / ‏‬ ۷۱۲۴/‏۲۰۰۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha