۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۷:۳۰
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 83334521
T T
۰ نفر

خراسان شمالی، صدرنشین آزادی زندانیان در کشور

۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۷:۳۰
کد خبر: 83334521
خراسان شمالی، صدرنشین آزادی زندانیان در کشور

بجنورد- ایرنا- مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: هم اینک این استان با توجه به تناسب جمعیت و شمار زندانیان، در شاخص آزادی زندانیان مقام نخست کشور را دارد.

به گزارش ایرنا مجتبی محمدی پنجشنبه شب در آئین جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شهرستان شیروان اظهار داشت: با توجه به عفو مقام معظم رهبری، هزار و ۱۲۵ نفر از زندانیان جرایم عمد و غیرعمد این استان مشمول آزادی، تقلیل و تخفیف جرایم شدند که تاکنون ۷۰۰ نفر آنان، معادل ۴۵ درصد آزاد شده و به آغوش خانواده خود بازگشته‌اند.


وی گفت: سال گذشته ۳۰۹ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در خراسان شمالی با پرداخت ۲۹۰ میلیارد ریالی بدهی با همکاری خیرین آزاد شدند که یک سوم مبلغ با گذشت شاکیان بخشیده شد که ۳۸ نفر از این زندانیان آزاد شده با بدهی ۱۵ میلیارد ریالی در شیروان آزاد شدند که ستاد دیه نیز ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به این امر کمک کرد.


محمدی افزود: امسال ۱۰۹ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در استان، ۵۰ میلیارد ریال بدهی مالی دارند که از این تعداد ۴۳ نفر با مبلغ ۱۰ میلیارد ریال مربوط به شهرستان شیروان است.


مدیرکل زندان‌های خراسان شمالی با بیان اینکه هر سال جشن گلریزان آزادی زندانیان در این استان باشکوه‌تر از سال پیش برگزار می‌شود، گفت: آزادی زندانیان جرایم غیرعمد یکی از اولویت‌های سازمان زندان‌ها و کاهش جرایم کیفری از اولویت‌های قوه قضائیه است که در این مسیر اشتغال و حرفه آموزی به زندانیان در زندان نیز در دستور کار است.


در مراسم جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شهرستان شیروان، یک میلیارد ریال جمع آوری شد و کارکنان اداره زندان شیروان نیز حقوق یک روز خود را، که در مجموع ۴۰۰ میلیون ریال عنوان شد، برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص دادند.


شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.


۷۱۸۶/۵۱۳۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha