۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۷:۱۰
کد خبر: 83334478
T T
۰ نفر

70‌ محله عشایری سربیشه با تانکر آبرسانی می شود

۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۷:۱۰
کد خبر: 83334478
70‌ محله عشایری سربیشه با تانکر آبرسانی می شود

بیرجند - ایرنا - مدیر امور عشایری سربیشه گفت: اکنون آب ۷۰ محله عشایری این شهرستان با جمعیت ۸۰۰ خانوار با تانکر تامین می شود.

به گزارش ایرنا حسن مالکی عصر پنجشنبه در نشست شورای عشایری شهرستان سربیشه افزود: آب مورد نیاز عشایر و دام آنان را علیرغم کمبود اعتبار به موقع تامین می کنیم تا دغدغه عشایر کاهش یابد.



وی عنوان کرد: آبرسانی پایدار به محلات عشایری دغدغه اصلی ما در شهرستان است و آبرسانی به مناطق عشایری که کد روستا گرفته اند، ضروری است.



مدیر امور عشایری سربیشه گفت: آبرسانی پایدار به منطقه عشایری شهرک ولیعصر (عج) بخش درح سال گذشته مصوب شد ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.



وی بیان کرد: طرح آبرسانی به مناطق عشایری شیرگ، باغستان و درویش آباد نیز با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.



مالکی اظهار داشت: خوشبختانه مراتع سرسبز شهرستان باعث شده که عشایر دغدغه ای برای تامین علوفه دام خود نداشته باشند و تولیدات عشایر سربیشه نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت.



وی با بیان اینکه سال گذشته ۶ پنل خورشیدی برای تامین برق عشایر در محلات عشایری شهرستان نصب شد گفت: امسال نیز نصب ۳۰ دستگاه پنل خورشیدی از محل اعتبارات ارزش افزوده در کمیته برنامه ریزی شهرستان مصوب شده است.



در حال حاضر سه هزار و ۲۰۰ خانوار عشایر در شهرستان سربیشه زندگی می کنند که ۱۳۵ هزار راس دام سبک و سنگین را پرورش می دهند.



سربیشه با هشت هزار و ۲۵۱ کیلومتر مربع وسعت در فاصله ۶۶ کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.



۷۵۵۶*۳۰۲۸


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha