۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۵۳
کد خبرنگار: 858
کد خبر: 83332831
T T
۰ نفر
از قتل در تهران و کازرون تا تجربه تلخ روزه داری اهوازی ها

استانها - ایرنا - کشته شدن همسر محمدعلی نجفی، قتل امام جمعه کازرون، احیای بالغ بر 1279واحدتولیدی، رونق صادرات حلال مشکل تقاضا در تولید تا تجربه تلخ روزداری اهوازی ها، توقف قطار گردشگری مازنی ها و باب همایونی تهرانی ها، گزیده عناوین اخبار، مصاحبه ها و گزارش هایی است که طی 24 ساعت گذشته بر روی خروجی اخبار استان های ایرنا قرار گرفت.

خروجی سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین اخبار مهم و ملی ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی در ۲۴ ساعت گذشته است که بیش از ۱۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش و میزگرد باز نشر کرده که چکیده مهم‌ترین آنها هر روز برای آگاهی و بهره برداری مخاطبان ارائه می‌شود.


طی ۲۴ ساعت گذشته دو خبر حادثه‌ای رخ داد که سرو صدای زیادی در پی داشت.



*از قتل میترا استاد تا انتقال نجفی به دادسرا


سرتیتر چکیده مطالب استان‌های امروز ایرنا را با قتل میترا استاد همسر محمد علی نجفی و دستگیری او به عنوان مجرم و انتقال وی به دادسرا آغاز می‌کنیم.


از ظهر دیروز این موضوع در فضای مجازی، رسانه‌ای و خبرگزاری‌ها جدای از مباحث مثبت و منفی و خوب و بد آن، همچنان سرتیتر عناوین اخبار و نقل محافل مختلف است.


ظهر دیروز جسد میترا استاد همسر محمد علی نجفی در منزل او واقع در سعادت آباد کشف شد و در پی آن اخبار درست و غلطی از منابع آگاه و شایعات و غیره به شدت رونق گرفت تا عصر که نجفی با مراجعه به پلیس آگاهی اعتراف کرد و امروز صبح برای ادامه روند پرونده به دادسرای جنایی انتقال یافت.


به گفته سرهنگ بابک نمک‌شناس، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت، وضعیت جسمی وی خوب بوده و مباحثی که راجع به سکته وی مطرح شده هم کذب است.



*قتل امام جمعه کازرون با سلاح سرد و دستگیری قاتل


حادثه دیگر که در کازرون فارس اتفاق افتاد، قتل امام جمعه این شهر با سلاح سرد در سحرگاه چهارشنبه بود که در پی آن در خبری که امروز بر روی خروجی اخبار استان‌های ایرنا قرار گرفت، سرهنگ کاووس محمدی، معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان فارس اعلام کرد: فردی که سحرگاه چهارشنبه هشتم خردادماه جاری امام جمعه کازرون را به قتل رساند، با تلاش‌های انتظامی و رصد اطلاعاتی دستگیر شد.


حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون حوالی ۳:۳۰ بامداد چهارشنبه در حالی که به اتفاق همسر خود از آئین احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان (شب قدر) بازگشته بود، مورد سو قصد قرار گرفت، به گفته شاهدان عینی، قاتل ابتدا خواستار عکس یادگاری (سلفی) با امام جمعه این شهر شد و سپس با سلاح سرد به وی حمله کرد.



*اختصاص ۵۴۰ هزار میلیارد ریال برای تولید و اشتغال کشور


در حوزه اقتصاد هم خبرهای ۲۴ ساعت گذشته ایرنا استان‌ها پررونق بوده است چنانکه بهزاد نیکخواه، رئیس اداره کل اعتبارات بانک کشاورزی کشور در سفر به یزد گفت: امسال برای تولید با کیفیت، ایجاد اشتغال پایدار و ارزش افزوده بالا ۵۴۰ هزار میلیارد ریال وام اختصاص یافت که به متقاضیان واجد شرایط در کشور پرداخت می‌شود و از این طریق زمینه اشتغال ۵۴۰ هزار نفر در بخش‌های مختلف کشاورزی در استان‌ها فراهم می‌شود.



*احیای ۱۲۷۹ واحد تولیدی در کشور


در خبر دیگر از حوزه اقتصاد، بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور هم در آذربایجان شرقی گفت: با بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در جلسات رفع موانع تولید استان‌ها و راهکارهای ارائه شده، شاهد احیای ۱۲۹۷و احد مشکل دار با اشتغال زایی ۱۲ هزار ۶۷۷ نفر در کشور هستیم.


به گفته وی، از مجموع واحدهای تولیدی احیا شده در کشور ۶۱ واحد با ۱۲۸ فرصت شغلی مربوط به این استان است.



*رونق صادرات حلال مشکل کمبود تقاضا در بخش صنعت


اما افروز بهرامی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در سفر به ساری با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم بخش صنعت در کشور کمبود تقاضا است که با رونق صادرات و افزایش سهم ایران در بازارهای بین المللی، این مشکل رفع خواهد شد، گفت: رونق صادرات در شرایط کنونی کشور مهمترین و بهترین راه برای برون رفت از مشکلات تحریم است و نیاز داریم صادرات از نظر ارزآوری و نیز تأمین نیازهای داخلی و از بعد اقتصاد مقاومتی بیش از پیش دیده می‌شود.



*احداث ۹۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه وزارت راه و شهرسازی


استان کردستان هم خبری به نقل از مهران کفاش معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی امروز منتشر کرد مبنی بر اینکه تکمیل و ساخت ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور از اولویت‌های این وزارتخانه است که اتمام ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر ناتمام و ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن در این قالب می گنجد.



*فرش دستباف ۱۹ منطقه کشور به زودی ثبت جهانی می‌شود


فرشته دستپاک رئیس مرکز ملی فرش ایران در جمع فرشبافان شهرهای جنوبی آذربایجان غربی گفته است که فرش دستباف ۱۹ منطقه مختلف کشور از جمله فرش تکاب به زودی ثبت جهانی می‌شود و پرونده‌های آنها به WIPO / سازمان جهانی مالکیت فکری/ وابسته به سازمان ملل متحد ارسال شده و مراحل نهایی خود را طی می‌کند که با ثبت این موارد ، تعداد فرش‌های دستباف ثبت جهانی شده کشورمان به ۴۸ پرونده می‌رسد.



*۲۵ میلیارد ریال هزینه احداث هر کیلومتر راه اصلی


خبری هم از قول خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در بازدید از برخی راه‌های قزوین داریم که گفته؛ هزینه احداث هر کیلومتر راه اصلی ۲۵ میلیارد ریال است بنابراین باید در نگهداری از راه‌ها تلاش و جدیت بیشتری به خرج دهیم ضمن آنکه راه سازی در شرایط موجود نیازمند صرف اعتبارات هنگفتی است و اعتبارات وزارت راه و شهرسازی در این حوزه بر اساس اولویت‌ها توزیع می‌شود.



*ساخت و ساز غیرمجاز در استان تهران یک قدم تا فاجعه فاصله دارد


امروز خبری هم در زمینه فاجعه بار بودن ساخت و سازهای غیر مجاز در تهران منتشر شد؛ در حالی که سالهاست این موضوع دغدغه بسیاری از مسئولان و مردم است و در این خبر هم معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به ایرنا گفته است که وضعیت ساخت و سازهای غیر مجاز و خارج از حریم در این استان از وضعیت حاد و بحرانی گذشته است و فاصله چندانی با فاجعه ندارد.


به گفته شهرام عدالتی اکنون در استان تهران وضعیت ساخت و ساز و رعایت نکردن حریم شهرها به شرایط بحرانی رسیده است و می‌تواند فاجعه‌ای را ایجاد کند.



*نهادینه شدن نظام ساخت و سازهای خشتی


در حوزه ساخت و ساز هم محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به ساخت و سازهای ناهمگون در شهر بم و منظر فرهنگی آن گفت: باید نظام ساخت و سازهای خشتی نهادینه شود و کسانی که با بلوک دیوار چینی می‌کنند توبیخ شوند.



*ادامه جریان زاینده رود پس از ۲۰ خرداد منوط به موافقت شورای هماهنگی است


این روزها که در جریان بارندگی‌های فروردین ماه حال زاینده رود بعد از مدت‌ها خشکی و بی آبی خوب است، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان می‌گوید تداوم جریان زاینده رود پس از ۲۰ خرداد منوط به موافقت شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود خواهد بود و مکاتبه و پیشنهاد مرتبط با این موضوع ارائه شده است.


مسعود میرمحمد با اشاره به درخواست صنف کشاورزی اصفهان برای ادامه جریان رودخانه و کشت دوم محصولات تصریح کرده است که تاکنون روال هرگونه تغییر در آب و افزایش خروجی سد اینگونه بوده که پیشنهادهای صنف را دریافت و در جلسات مشترک با جهاد کشاورزی بررسی و جمع‌بندی نتایج برای تصمیم گیری نهایی به تهران ارسال می‌شد.



*دسترسی به پهن باند شبکه ملی اطلاعات در کشور ۶۷ درصد است


در حوزه اطلاعات و فناوری اطلاعات هم مهرداد ترابیان، مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سنندج گفت: میزان دسترسی به پهن باند شبکه ملی اطلاعات در ابتدای دولت دوازدهم در کشور ۳۲ درصد بود که اکنون به ۶۷ درصد افزایش یافته است.



* از توقف قطار گردشگری تا تجربه تلخ روزه داری اهوازی‌ها


توقف قطار گردشگری مازندران در ایستگاه مخالفت‌ها عنوان گزارشی از مرکز ساری است که به موضوع حرکت قطار گردشگری مازندران که از اواخر سال گذشته کلید خورد و از ابتدای امسال به صورت رسمی وارد مدار صنعت گردشگری این استان شده بود، و این روزها به خاطر " بعضی مخالفت‌ها "، متوقف شده است، می‌پردازد.


"سد سازی راه نجات لرستان و خوزستان" عنوان گزارشی از مرکز خرم آباد است که به وضعیت رودخانه‌ها و روان آب‌های این دو استان و نحوه و چگونگی مدیریت آنها اشاره دارد.


گزارش "تجربه تلخ روزه داری اهوازی‌ها با چاشنی بی آبی" را هم مرکز اهواز منتشر کرده که به کاهش کیفیت آب شرب اهواز در عین افزایش دما به بیش از ۴۷ درجه سانتیگراد در این منطقه و روزه داری مردم با این شرایط می‌پردازد.


به گزارش ایرنا یکی از مشکلاتی که از دیرباز شهروندان اهوازی را به ستوه آورده مساله کیفیت آب شرب است، گل آلود بودن و بوی نامطبوع آب شرب سبب شده تا مردم ناگزیر به نصب دستگاه‌های تصفیه آب خانگی و یا خرید آب شرب تصفیه از سوپر مارکت ها شوند.


میزگرد "موج سالمندی و جامعه‌ای که برای آن مهیا نیست" از سمنان، "مدیریت اصلاح پرورش دام، ناجی مراتع و گامی به سوی خودکفایی" از مشهد، دیگر گزارش‌هایی است که طی این مدت بر روی خروجی اخبار استان‌های ایرنا قرار گرفته است.



*شادی و نشاط حلقه مفقوده سیستم آموزشی


مرکز کرمانشاه هم در گزارشی با عنوان " شادی و نشاط حلقه مفقوده سیستم آموزشی" به موضوع شادی در مدارس به عنوان یکی از نیازهای طبیعی دانش آموزان اشاره دارد که منجر به خلاقیت و تقویت نبوغ دانش آموزان می‌شود.


گزارشی هم مرکز تهران از زیست شبانه پایتخت در ماه رمضان در محدود باب همایون خیابانی تاریخی در تهران دارد.


*******************************************


این مطالب گزیده‌ای از اخبار ۲۴ ساعت گذشته ایرنا در حوزه استان هاست که هر روز در قالب بسته خبری منتشر می‌شود.


۱۹۰۶**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha