۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۴۷
کد خبر: 83332737
T T
۰ نفر
هزار و 290 نفر سیستانی و بلوچستانی در شب های قدر خون اهدا کردند

زاهدان- ایرنا- مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: هزار و 601 نفر در استان همزمان با شب های قدر برای اهدای خون به پایگاههای این سازمان مراجعه کردند که از این تعداد هزار و 290 نفر موفق به اهدای خون شدند.

دکتر سهیلا خسروی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  ۸۶۹ نفر از مجموع مراجعه کنندگان اهدا کننده مستمر و ۸۴ نفر بار اولی بودند.


وی گفت: ۷۲ نفر از اهدا کنندگان خود نیز خانم بودند.


مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: بیشترین گروه خونی اهدا شده O مثبت بوده است.


وی بیان کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون نیز چهار هزار و ۶۴۲ نفر برای اهدای خون به این سازمان مراجعه کرده اند که از این تعداد سه هزار و ۶۵۶ نفر موفق به اهدای خون شدند.


دکتر خسروی گفت: روزه داری هیچگونه منافاتی با اهدای خون ندارد و داوطلبان می توانند ساعتی پس از افطار برای اهدای خون اقدام و پس از آن تا سحر مایعات بیشتری مصرف کنند.


وی افزود: با توجه به استقبال خوب مردم سیستان و بلوچستان هم اینک مشکل کمبود خون رفع شده اما با توجه به تعطیلات هفته آینده و افزایش سفرها، از شهروندان درخواست داریم برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون سراسر استان مراجعه کنند.


مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این استان به دلیل وسعت زیاد و شرایط خاص نظیر ازدواج های فامیلی منجر به تولد بیماران تالاسمی، هموفیلی و غیره و از سوی دیگر شمار بالای حوادث رانندگی همواره نیازمند اهدای خون برای تامین نیاز بیماران است به طوری که روزانه ۳۵۰ واحد خون و فرآورده های خونی در این استان مصرف می شود.


وی دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون عنوان کرد.


خسروی بیان کرد: بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان ها چشم انتظار یاری افراد خیر برای اهدای خون هستند و این درحالیست که فرآورده های خونی را نمی توان به مدت طولانی نگهداری کرد.


وی گفت: پایگاه های انتقال خون استان در ماه مبارک رمضان از ساعت هفت صبح تا ۲۳ و ۳۰ دقیقه آماده پذیرش اهداکنندگان خون هستند.


به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان بیشترین آمار بیماران تالاسمی را در کشور دارد که ۶۰ درصد از کل خون اهدایی به این بیماران اختصاص می یابد.


۹۹۲۳ **6081


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha