۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۰۱
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 83332551
T T
۰ نفر
دستگاه ها و نهادهای اصفهان آمادگی خود را برای شرکت در راهپیمایی روز قدس اعلام کردند

اصفهان - ایرنا - شماری از سازمان ها، شخصیت ها و نهادهای استان اصفهان روز چهارشنبه با صدور بیانیه های جداگانه ضمن دعوت از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس، آمادگی خود را برای حضور در این رویداد مهم سیاسی اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با صدور بیانیه‌ای روز جهانی قدس را روز حمایت از مردم مظلوم و ستم دیده فلسطین و فریاد آزادی قدس شریف از چنگال رژیم غاصب صهیونیستی عنوان کرد.


در این بیانیه آمده است: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس نشانه تدبیر و دوراندیشی حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین بوده تا برای همیشه مساله فلسطین در یاد و خاطره مسلمانان عالم زنده بماند و فراموش نکنند که بیت المقدس پاره تن اسلام است.


در این بیانیه با اشاره به گذشت ۴۰ سال از ابتکار راهبردی حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس آمده است: تداوم راهبری اهداف این اقدام مبارک توسط خلف صالح آن حضرت، سکاندار شجاع، بصیر و دوراندیش انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای و آرمان «آزادی قدس شریف» و «رهایی مردم فلسطین» به یک مسأله و خواست جهانی تبدیل شده است.


همچنین نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری به این مناسبت گفت: دشمن به دنبال معامله‌ای در بحرین است، امیدواریم خدا دست آن‌ها را قطع کند و موفق نشوند، از همین رو همه گروه‌ها باید در روز قدس حاضر شوند.


آیت الله سید ابوالحسن مهدوی افزود: هوشیاری مردم نسبت به نظام و حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس از سایر برکات انقلاب بوده است، دشمن به دنبال معامله‌ای در بحرین است، امید است موفق نشوند و از این رو شرکت در راهپیمایی روز قدس بسیار مهم و ضروری است.


دانشگاه علوم پزشکی استان نیز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که همراه و همگام با سایر مردم انقلابی و امّت حزب الله کشور و مانند سال‌های گذشته حضور پرشوری در راهپیمایی بزرگ روز قدس خواهند داشت.




این دانشگاه از تمامی اساتید، کارکنان، دانشجویان و سایر جامعه فرهیخته پزشکی دعوت به عمل آورد تا در محل‌های اعلام شده برای راهپیمایی در مراکز شهرستان‌ها حضور پیدا کنند.
قائم‌مقام ستاد نماز جمعه اصفهان نیز اظهار کرد: مردم غیور اصفهان در کنار یکدیگر روز قدسی باشکوهی را رقم می‌زنند؛ مردم تا رهایی قدس عزیز مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی ایستاده‌اند.


ابراهیم پرچمی با اشاره به لزوم برگزاری هرچه باشکوه‌تر روز جهانی قدس گفت: همه ظلم ستیزان جهان بر سر فلسطین اتفاق نظر داشته و معتقدند رژیم صهیونیستی باید از صحنه روزگار محو شود.
وی در ادامه بیان کرد: مساله اصلی روز جهانی قدس صف آرایی ۲ جریان حق و باطل مقابل یکدیگر است؛ این صف آرایی، تقابل جبهه مقاومت اسلامی با هدایت ایران اسلامی و جبهه ظالمی است که سرکردگی آن آمریکای جهانخوار می‌باشد.
مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه استان اصفهان افزود: به امید خداوند متعال مردم غیور اصفهان در کنار یکدیگر روز قدسی باشکوهی را رقم زده و به دنیا نشان می‌دهند تا رهایی قدس عزیز مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی ایستاده‌اند؛ حضور پر رنگ مردم در روز قدس به مقاومت اسلامی روح بخشیده و هر ساله آن را توانمندتر می‌سازد.
اداره کل آموزش و پرورش اصفهان نیز با صدور بیانیه‌ای آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را نقطه عطفی برای اتحاد و همبستگی مسلمانان حق طلب و ظلم ستیز جهان عنوان کرد و افزود: مراسم امسال با شرایط متفاوت و ویژه ای برگزار می‌شود زیرا منطقه حساس خاورمیانه که همواره مورد طمع قدرت‌های سلطه گر به ویژه آمریکا و رژیم متجاوز و اشغالگر اسرائیل و برخی حکام مرعوب و فریب خورده منطقه‌ای بوده به آوردگاهی تبدیل شده که گویی تمامی کفر و شرک و نفاق در مقابل تمامی اسلام و عدالت صف آرایی کرده‌اند.
در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران طی ۴ دهه حضور مدبرانه منطقه‌ای و نقش آفرینی هوشمندانه در تمامی این سال‌ها همه ترفندها و توطئه‌های دشمنان را در این منطقه نقش بر آب کرده و دندان طمع آنان را شکسته است و اکنون برخی کشورهایی که مدعی آقایی جهان هستند در مقابل جریان مردمی مقاومت ابراز عجز و ناتوانی می‌کنند و قدرت ایمان و پایمردی این جریان همه ثروت و قدرت و تجهیزات نظامی و امکانات وسیع آنان را به حاشیه برده است.


۶۹۹۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha