۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۳۹
کد خبر: 83331965
T T
۰ نفر
معاون استاندار : قطر فرصتی جدید برای جذب سرمایه گذار به خراسان رضوی است

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به سفر اخیر خود به قطر این کشور را فرصت جدیدی برای جذب سرمایه گذار در حوزه‌های زیربنایی، گردشگری و صنعتی استان عنوان کرد.

علی رسولیان روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: براساس دستور استاندار، به اتفاق معاون وزیر امور خارجه به قطر سفر و در آنجا با چند نفر از مسئولان آن کشور ملاقات کردم.


وی افزود: یکی از این دیدارها ملاقات با وزیر اقتصاد قطر بود که در آن پروژه‌های سرمایه گذاری استان را در بخشهای مختلف به ویژه در مباحث شهری، گردشگری، تصفیه فاضلاب، زباله، پتروشیمی و کشاورزی ارائه دادم.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: پروژه‌هایی که در حوزه سرمایه گذاری خراسان رضوی شناسایی شده بود نیز جمع بندی و به وزیر اقتصاد قطر ارائه شد و وی نیز قول بررسی و اعزام سرمایه گذارانی از قطر به استان را داد تا پروژه‌ها را از نزدیک بررسی کنند.


رسولیان افزود: همچنین در قطر با معاون وزیر در حوزه شهرداری و محیط زیست نیز ملاقاتی داشتم که وی نیز نسبت به بررسی پروژه‌ها و سرمایه گذاری در خراسان رضوی ابراز تمایل کرد و قرار شد بعد از ماه مبارک رمضان به خراسان رضوی آمده و پروژه‌های سرمایه گذاری در استان را از نزدیک بازدید کند.


وی ادامه داد: فضای خوبی برای همکاری خراسان رضوی با کشور قطر وجود دارد و قرار شد مسئولان آن کشور، بندری را برای مبادلات تجاری با ایران اختصاص دهند و مقرر شد در همان بندر بازاری به کالاهای ایرانی اختصاص پیدا کند که درخواست شد که یک غرفه از این بازار هم به خراسان رضوی اختصاص یابد.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: مسئولان قطر اعلام کردند که بندر مزبور را توسعه خواهند داد تا کشتی‌های بیشتری از ایران در آنجا پهلو بگیرند و همچنین قول توسعه فروشگاه‌ها و مراکز تجاری این بندر را نیز دادند.


رسولیان افزود: خراسان رضوی با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در حوزه اقتصادی دارد می‌تواند در جذب سرمایه گذار از کشور قطر و در مبادلات تجاری با آن کشور فضای لازم را برای خود ایجاد کند.


وی اضافه کرد: براساس نتایج این سفر و مذاکراتی که در قطر انجام شد درصدد هستیم از فرصت این کشور برای صادرات و ترانزیت کالا استفاده کنیم.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ۲۲ طرح با ۹۳۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۹۹۴ میلیون یورو در حوزه‌های زیربنایی مثل آب و فاضلاب، حمل و نقل و تولید برق، حوزه‌های صنعتی نظیر خودرو، پتروشیمی، دارو، فولاد، پوشاک و ماشین آلات صنعتی، حوزه معدنی مانند طلا و حوزه گردشگری مثل بخش خدماتی در استان به عنوان فرصت‌های سرمایه گذاری به کشور قطر معرفی شده است.


رسولیان افزود: پارسال حدود ۱۸۱ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در ۳۷ طرح خراسان رضوی مصوب شد که از این میزان حدود ۲۳ میلیون دلار به صورت رسمی وارد کشور شد.


وی ادامه داد: بیشترین سهم سرمایه گذاری خارجی در استان طی سال گذشته متعلق به افغانستان با ۶۵ درصد و آلمان با ۱۰ درصد بوده است و رتبه‌های بعدی مربوط به کشورهای هلند، کره جنوبی، عراق، روسیه، ترکیه، بحرین، چین و اتریش است.
۱۹۲۲/‌۷۴۸۹


سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha