۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۵۰
کد خبر: 83331111
T T
۰ نفر
طرح‌های تحقیقاتی برای مقابله با زلزله با همکاری دانشگاه‌ها در کرمان انجام شود

کرمان - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان مهمترین عامل تخریب خانه‌ها در زلزله کرمانشاه را مصالح غیرمرغوب و نامناسب دانست و گفت: ضروری است که تمهیدات لازم برای انجام طرح‌های تحقیقاتی برای مقابله با زلزله با همکاری دانشگاهیان و شرکت‌های فناوری در استان کرمان فراهم شود.

به گزارش ایرنا، پروفسور عیسی سلاجقه روز سه شنبه در آئین افتتاحیه مرکز نوآوری تکنولوژی‌های پیشرفته ساختمانی در جهاد دانشگاهی کرمان افزود: طراحی دیوارهای جدا کننده در سازه ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا ساختمان‌های سبک سازی شده نه تنها در مقابل زلزله بلکه توفان‌های شدید نیز مقاوم نیستند.


وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی یک پایگاه با نام بسیار ارزش به همراه فعالیت‌های دیگر بنیان گذاری کرده است افزود: طی سال‌های گذشته فعالیت‌های حوزه عمرانی سنتی بود که اکنون در حال گذر از آن هستیم.


پروفسور سلاجقه با بیان اینکه دانشگاه شهید باهنر کرمان نخستین دانشگاهی بود که دکترای عمران را در سطح شهرستان‌های کشور پایه گذاری کرد گفت: با ایجاد گرایش‌های مختلف در حوزه عمران موفق شده‌ایم از مرزهای سنتی عبور کرده و به سمت تکنولوژی‌های جدید روی بیاوریم.


سلاجقه به استفاده از صنعت‌های مدرن در سازهای فضا کار اشاره کرد و گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی به همراه سایر پروژه‌های این مرکز، طراحی مسائل نوین در صنعت سازه را به کار می‌گیرد.


عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان یادآورشد: انواع و اقسام طراحی‌های مفید و مناسب برای ساختمان‌های چند طبقه در مرکز معتبر جهاد دانشگاهی استان کرمان داریم و این مرکز پذیرای مهندسان و شرکت‌های ساختمان برای طراحی و تحویل به کارفرمایان است.


مرکز نوآوری تکنولوژی‌های پیشرفته ساختمانی دانشگاه علمی کاربردی و جهاد دانشگاهی کرمان به هدف ایجاد میدانی برای عملیاتی کردن ایده به ثروت امروز (سه شنبه) با حضور نماینده مردم و راور در مجلس شورای اسلامی و جمعی از دانشگاهیان استان افتتاح شد.


۹۸۹۵/‌۵۰۵۴

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha