۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۳۶
کد خبر: 83331044
T T
۰ نفر
رئیس فدراسیون کارگری: کاروان ایران در اسپانیا درخشان ظاهر خواهد شد

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون کارگری با اشاره به اینکه تعداد کاروان اعزامی ایران به بازی‌های جهانی اسپانیا نصف دوره گذشته است، اظهار امیدواری کرد که نمایندگان ایران در این دوره موفق تر و درخشان‌ تر عمل کنند و میزان مدل آوری آنان نیز بیشتر شود.

جواد رمضی امروز (سه شنبه) در نشست خبری ششمین دوره بازی‌های جهانی کارگران و اعزام کاروان ایران با عنوان «طلایه داران رونق تولید» که در محل وزارت تعاون، کار و ورفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: بحث اعزام تیم‌های کارگری به مسابقات بین المللی زمانی می‌تواند تأثیرگذار باشد که یک راهبرد داشته باشد تا ما را به هدف اصلی برساند.
وی با اشاره به فعالیت ۳۱ هیأت و ۲۷ انجمن ورزشی کارگری در کشور اظهار داشت: پیش از این برای اعزام به مسابقات بین المللی باید از فدراسیون‌های تخصصی مجوز می‌گرفتیم اما از سال ۹۱ و با افتتاح فدراسیون و عضویت در فدراسیون جهانی برنامه‌های ورزش کارگری به صورت تخصصی دنبال می‌شود.
رئیس فدراسیون کارگری ادامه داد: در سال ۹۴ اولین اعزام کاروان ورزشی کارگران به مسابقات جهانی ایتالیا با ۷۰ ورزشکار انجام شد و نمایندگان ایران در هفت رشته حضور داشتند که با کسب ۳۳ مدال در رده نهم قرار گرفتند.
وی ادامه داد: ۲ سال بعد و در خرداد سال ۹۶ دومین کاروان کارگران ایران به مسابقات جهانی لتونی اعزام و این رقابت‌ها با حضور ۳۸ کشور و پنج هزار ورزشکار برگزار شد که ایران در ۱۱ رشته و در قالب ۱۷ تیم در این رقابت‌ها حضور داشت که با کسب ۴۵ مدال در رده نهم قرار گرفت.
رمضی همچنین با اشاره به اینکه مقدمات حضور ایران در ششمین دوره مسابقات جهانی از سال گذشته در قالب برگزاری جلسات کارشناسی آغاز شد، افزود: تلاش کردیم تا فاکتورهای انگیزشی را با استراتژی مناسب به سمت همان هدف اصلی که توسعه و ترویج ورزش کارگری است ببریم. بر همین اساس نفرات اعزامی از میان مسابقات قهرمانی کشور انتخاب شدند.
وی اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۷ بیش از ۸۰ رویداد ورزشی را مصوب کردیم که ۹۰ درصد این مسابقات برگزار شد، به گونه‌ای که همه کارگران شانس شرکت در مسابقات را داشتند تا انگیزه حضور آنان در تیم‌های کارگری دوچندان شود. همچنین حضور بازیکنان حرفه‌ای و ملی پوشان در مسابقات قهرمانی کارگران کشور لغو شد تا ظرفیت برابر برای همه کارگران مهیا شود.
رئیس فدراسیون کارگری ادامه داد: ششمین دوره مسابقات ورزشی کارگران جهان از ۱۱ تا ۱۶ تیر ماه در شهر تورتوسای اسپانیا برگزار می‌شود که کاروان ایران با ۱۳۹ ورزشکار (۶۸ ورزشکار مرد و ۱۹ زن) در ۹ رشته و در قالب ۱۶ تیم اعزام خواهند شد. در این کاروان ۱۱ تیم از مردان و پنج تیم از زنان وجود دارد که تیم جودوی زنان و شنای مردان برای نخستین مرتبه به این مسابقات اعزام خواهند شد.
به گفته وی، تیم زنان در رشته‌های دو و میدانی، جودو، تنیس روی میز، پتانک و مردان نیز در رشته‌های دو و میدانی، جودو، تنیس وی میز، پتانک در دو تیم، کاراته، والیبال ساحلی در دو تیم، کشتی ساحلی و فرنگی و شنا حضور دارند.
در ادامه این نشست فرزاد حیدری مدیر کل امور ورزشی وزارت کار گفت: رویکرد این وزارتخانه در ورزش کارگری نشاط، سلامت و بهره وری است. بر همین اساس برای صیانت از نیروی کار از ورزش استفاده می‌کنیم تا جامعه کارگری را به جامعه‌ای ورزشی و بهره ور تبدیل کند.
وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های این وزارتخانه فراهم کردن زمینه‌های حضور خانواده‌های کارگران در ورزش است. بیش از ۲۰۰ مجموعه در سراسر کشور ساخته شده و ۹۰ مجموعه دیگر در حال ساخت است تا جامعه کارگری و خانواده آنان را به ورزش ترغیب کند.
محمد حسن خوشدل رئیس انجمن ساحلی در این نشست گفت: در دوره گذشته قهرمان و نایب قهرمان مسابقات شدیم و در این دوره نیز باید بجنگیم تا از حقانیت والیبال ساحلی دفاع کنیم.
وی با اشاره به توسعه بیش از پیش این رشته در جهان خاطر نشان کرد: همه اعضای تیم کارگری از کارگان بخش‌های مختلف هستند و تلاش داریم در شأن و شخصیت جایگاه ورزش کشورمان دفاع تا عنوان قهرمانی را تکرار کنیم.
مجید احتشام زاده رئیس انجمن تنیس روی میز کارگری گفت: در دوره قبل توانستیم در تنیس روی میز مدال‌های خوبی بگیریم و حتی در بخش زنان موفق به کسب یک مدال برنز شدیم و امیدوام این موفقیت‌ها هم در بخش زنان و مردان تکرار شود.
وی خاطرنشان کرد: در کاروان اعزامی همه ورزشکاران کارگر هستند و هیچ ملی پوش و حرفه‌ای از اعزام نمی‌شود
ورزشی **۹۱۲۸**۱۰۶۷**۹۱۱۸**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha