۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۳۶
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 83329770
T T
۰ نفر
شهرری در سالروز شهادت مولی الموحدین امام علی(ع) به سوگ نشست

شهرری- ایرنا- همزمان با سالروز شهادت نخستین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، مساجد، هیات ها و امامزاده های واجب التعظیم شهرستان ری به سوگ نشستند.

به گزارش ایرنا، مردم مومن و خداجوی تهران و شهرستان ری از شامگاه دیشب تاکنون، در سوگ شهادت امام علی(ع) با برگزاری آیین های عزاداری، به سوگ نشسته و اشک ماتم ریختند.


 عزاداران در روز 21 رمضان در قالب هیات های سینه زنی و زنجیرزنی با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و حضرت حمزه(ع) و طاهر(ع) این مصیبت بزرگ را به پیشگاه ایشان تسلیت گفته و عشق و ارادت خویش را به اهل بیت(ع) نمایش گذاشتند.


در مراسم عزاداری روز شهادت حضرت علی(ع) سخنرانان و واعظان مذهبی گوشه هایی از سیره گهربار ایشان را بیان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز نوحه سرایی کردند و مردم عزادار نیز با سوز دل و دیدگانی گریان، بر سر و سینه زدند.


سایر بخش های شهرستان ری از جمله باقرشهر، کهریزک، قیامدشت، حسن آباد و روستاهای جنوب تهران با اجرای برنامه های سخنرانی وعاظ مذهبی، نوحه خوانی، ایستگاه های صلواتی، مراسم های فرهنگی و اجرای تعزیه خوانی پذیرای چشمان اشکبار محبان اهل بیت(ع) است.


شهرستان ری با جمعیت حدود یک میلیون نفر در جنوب پایتخت واقع شده است.


7427**6003

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha