۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۱۴
کد خبر: 83329070
T T
۰ نفر
اسیدپاشی به قصد رعب و وحشت، افساد فی الارض تلقی می شود

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از اضافه شدن بند الحاقی به ماده ۱ قانون تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از آسیب دیدگان ناشی از آن، خبر داد و گفت: اسیدپاش اگر به قصد رعب و وحشت اقدام به اسیدپاشی کند و منجر ناامنی شود، به اتهام مفسد فی الارض محاکمه می شود.

«حجت الاسلام حسن نوروزی» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس اظهارداشت: طبق الحاقیه اضافه شده به ماده ۱ قانون تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت بزه دیدگان ناشی از آن، اگر اسیدپاش به قصد ناامنی و ایجاد رعب و وحشت اقدام به اسیدپاشی کند و موجب ناامنی در محیط شود، مفسد فی الارض تلقی و با این عنوان اتهامی محاکمه می‌شود.

براساس این گزارش، کلیات قانون تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از آسیب دیدگان ناشی از آن، هفته گذشته در صحن علنی مجلس تصویب شد و نمایندگان وارد بررسی جزئیات مواد آن شدند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس دهم شورای اسلامی اظهارکرد: اعضای کمیسیون حقوقی و قضائی امروز همچنین ادامه طرح موادی از تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت را با حضور معاون حقوقی قضائی دیوان عدالت و معاون وزیر دادگستری بررسی کردند.

به گفته نوروزی، در این نشست ماده ۱۳ تا ۱۸ این قانون مورد بررسی قرار گرفت.

سیام **۷۳۲۹ **۲۰۲۱**

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست