۶ خرداد ۱۳۹۸، ۸:۵۹
کد خبر: 83328379
T T
۰ نفر

تعداد دفاتر تسهیلگری کردستان به ۹ مورد رسید

۶ خرداد ۱۳۹۸، ۸:۵۹
کد خبر: 83328379
تعداد دفاتر تسهیلگری کردستان به ۹ مورد رسید

سنندج - ایرنا - مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان گفت: تعداد دفاتر تسهیلگری این استان با صدور مجوز تاسیس ۲ دفتر جدید، به ۹ مورد رسید.

فرانک قدسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال جاری مجوز تاسیس ۲ دفتر در این استان صادر شده که دفتر تسهیلگری مریوان هم اکنون فعالیت خود را آغاز کرده و هشتمین دفتر تسهیلگری سنندج نیز در حال اتنجام مقدمات راه اندازی است.


وی اضافه کرد: پیش از این هفت دفتر تسهیلگری در محلات غفور، حاجی آباد، تقتقان، شهدا، اسلام آباد،  حسن آباد، ننله، گریزه، عباس آباد و فرجه شهر سنندج راه اندازی شده بود.


مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان افزود: دفتر تسهیلگری مریوان به نیز به عنوان نخستین دفتر شهرستانی در استان راه اندازی شده است البته در سال جاری سعی می شود بر تعداد شهرستان های داری این دفتر اضافه شود.


وی یادآور شد: در هر دفتر، 6 کارشناس متخصص شامل روانشناس، مددکار اجتماعی، امور شهری، کارشناس اقتصادی، حقوق و جامعه‌شناسی حضور دارند و در زمینه شناسایی و رفع مسایل مختلف مناطق حاشیه‌ای به مردم همان محلات خدمات ارائه می دهند.


قدسی با اشاره به اینکه دفاتر تسهیلگری کاملا اجتماع‌ محور بوده و با مشارکت خود مردم اداره می‌شوند، گفت: هدف اصلی از ایجاد این دفاتر احصای آسیب‌های اجتماعی محلات حاشیه، توانمندسازی افراد و تلاش برای رفع مسایل و مشکلات این مناطق  است.


وی تاکید کرد: با توجه به اشرافیت کامل نسبت به مسایل حاشیه‌نشینی، هدف از راه اندازی دفاتر تسهیلگری کاهش، تعدیل،  حذف و خنثی کردن مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است.


قدسی از وجود ۱۷ محله حاشیه‌نشین در سنندج خبر داد و گفت:  به منظور توانمندسازی ساکنان و توسعه محلات حاشیه شهر،   ۱۰ محله آن زیر پوشش طرح تسهیلگری قرار گرفته است.


۷۳۴۹/۹۱۰۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha