۵ خرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۵۷
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 83328249
T T
۰ نفر
۵۳ زندانی جرایم غیر عمد در بوکان چشم انتظار کمک خیّران هستند

مهاباد- ایرنا- رییس دادگستری بوکان گفت: ۵۳ زندانی جرایم غیرعمد در این شهرستان چشم انتظار کمک خیّران هستند.

علیرضا نوروزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای آزادی این تعداد زندانی در شهرستان بوکان ۷۰ میلیارد ریال کمک لازم است تا این افراد از بند اسارت رها شوند.

وی ادامه داد: آمار تصادف‌های فوتی و جرحی در بوکان به دلیل قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب کشور زیاد بوده و این امر باعث شده است تا تعداد محکومان جرایم غیر عمد در این شهرستان افزایش داشته باشد.

نوروزی اضافه کرد: یکی دیگر از علل افزایش جرایم غیر عمد در این شهرستان نوسان قیمت و مشکلات مالی، چک برگشتی، اختلاف مهریه و نفقه زوجه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر برگزاری جشن‌های گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، برکت‌های زیادی به دنبال داشته است، اظهار کرد: طی سال گذشته در بوکان ۱۹ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با کمک خیّران و ستاد دیه و با پرداخت مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال آزاد شدند.

به گزارش ایرنا ستاد دیه با هدف آزادی زندانیانی که جرایم آنان قتل غیرعمد (شبه عمد و خطایی)، صدور چک بلامحل غیر کلاهبرداری، دیه تصادف‌های رانندگی و ترک انفاق و عدم پرداخت مهریه است، در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۶۹ در کشور تشکیل شد.

بوکان یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی و دومین شهر مهاجر پذیر کشور است.

۷۵۱۰/۳۰۷۲

سرخط اخبار استان‌ها