۱ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۴۳
کد خبر: 83323418
T T
۰ نفر
طرح های شبانه پایتخت برای كاهش ترافیك روز و رفع شب مردگی است

تهران- ایرنا- بهاره آروین عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: هدف از اجرای طرح های شبانه در تهران به عنوان «شهر ماه» رفع شب مردگی، رونق كسب و كار و كاهش ترافیك روز است.

وی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مصوبه الزام شهرداری تهران به ارایه لایحه جامع احیای زیست شبانه تبصره ای داشت كه براساس آن شهرداری مكلف شد از نیمه شعبان به صورت آزمایشی و پایلوت این طرح را در پنج محور اجرا كند.
این عضو شورای تهران گفت: از جمله اهداف اصلی این است كه ترافیك روز را به شب منتقل كنیم و مردم این امكان را داشته باشند كه برای برخی از امورشان به جای روز از ساعات شب هم استفاده كنند.
آروین افزود: این محورها شامل تجریش، میدان ولیعصر(عج)، میدان نبوت، فلكه دوم صادقیه و میدان نماز در شهرری می شود.
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران تاكید كرد: از دیگر اهداف این است كه اصناف بتوانند از 12 تا 3 بامداد باز بمانند، فعالیت مشاغل سیار بی كانون هم مجاز باشد و مصداق سد معبر نیز تلقی نشود.
وی گفت: این طرح كه با نام شهر ماه اجرایی شده در تعامل موثر بین فرمانداری تهران، نیروی انتظامی و شهرداری انجام گرفته است.
آروین با بیان اینكه در اطلاع رسانی باید قوی تر عمل كنیم و اطلاع رسانی بهتری داشته باشیم افزود: امیدواریم تا پایان ماه رمضان این طرح به شكل مطلوب اطلاع رسانی شود كه بعد از ماه مبارك نیز این محورها را به طور آزمایشی داشته باشیم و از نتایج آن برای اجرای طرح در یك محور هر منطقه از شهر استفاده كنیم.

**علت تغییر نام حیات شبانه
عضو شورای شهر تهران همچنین درباره تغییر نام طرح از «حیات شبانه» به «شهر ماه» نیز توضیح داد: برای اینكه سوء برداشت نشود و ممكن است این عبارت، ترجمه تحت لفظی برخی كلماتی باشد كه در سایر فرهنگ ها معنای دیگری داشته باشد تصمیم گرفتیم عنوان طرح را به گونه ای انتخاب كنیم كه حاوی و نشان دهنده اهدافش باشد.
وی ادامه داد: برای رفع هرگونه ابهام طرح به گونه ای معرفی شد كه اهداف اصلی آن كه رونق اقتصادی و كسب و كار در ساعات شب است نمایان شود.
آروین در عین حال با بیان اینكه اصراری بر عنوان خاصی برای این طرح نداریم گفت: می‌خواهیم آسیب های كه در شب به دلیل شب مردگی در تهران ایجاد شده از جمله برخی ناامنی ها و هجوم مردم برای انجام كارها در روز را مدیریت كنیم.
وی با بیان اینكه در سایر شهرها از جمله مشهد مقدس هم این طرح اجرا شده و مشكلی نداشته افزود: گزارش‌های نیروی انتظامی نیز نشان می دهد كه رفع شب مردگی و حضور مردم در فرآیند كاهش آسیب ها و جرایم امنیتی به ارتقا و تثبیت امنیت مناطق كمك می كند.
تهرام/7244/ 1008
۰ نفر