۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۲۳
کد خبر: 83322147
T T
۰ نفر

جلب اعتماد مردم در گرو توجه به حوزه روابط عمومی است

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۲۳
کد خبر: 83322147
جلب اعتماد مردم در گرو توجه به حوزه روابط عمومی است

یزد - ایرنا - یكی از مدرسان رشته روابط عمومی مراكز آموزش عالی یزد گفت: اگر حاكمیت خواهان اعتماد بین مردم است باید توجه جدی به حوزه روابط عمومی ها داشته داشته باشد.

امیرترقی نژاد روز سه شنبه به مناسبت هفته روابط عمومی و ارتباطات در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه توجه جدی این حوزه مردم گرا باید اولویت روابط عمومی دستگاه های اجرایی باشد ، افزود: از آنجایی كه به دنبال تقویت اعتماد عمومی میان مردم هستیم توجه و تقویت جدی به روابط عمومی ها باید در اولویت باشد.
عضو هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد به ویژگی های « روابط عمومی مردم گرا» اشاره كرد و ادامه داد: روابط عمومی هایی كه مطالب و محتواهای ارزش خبری « شهرت» و عنصر خبری« چه كسی» را برجسته می كنند ویژگی روابط عمومی بله قربان گو را دارند در صورتی كه روابط عمومی مردم گرا به دنبال ارزش خبری در برگیری و از همه مهمتر برجسته كردن عناصر چرایی و چگونگی است.
این مدرس رشته روابط عمومی مراكز آموزش عالی یزد خاطر نشان كرد: ارائه راهكارهای مناسب برای پاسخگویی حرفه ای از دیگر الزامات مهم روابط عمومی مردم گرا در جامعه است.
ترقی نژاد با بیان اینكه اغلب روابط عمومی های مهم سازمانی با شیوه های پاسخگویی آشنا نیستند، یادآور شد: به راحتی عبور كردن از برخی نقدها و انتقادها و حتی دروغ هایی كه در میان برخی رسانه ها در مورد سازمان ها مطرح می شود باعث بی اعتمادی مردم به آن سازمان خواهد شد.
وی معتقد است ، باید روابط عمومی به شیوه های جدید پاسخگویی كه به غیر از تكذیبیه می توان به اصلاحیه، تائیدیه و توضیحات تكمیلی اشاره كرد، آشنا شود.
به گفته این مدرس رشته روابط عمومی آشنا نبودن به خط مش و سیاستگذاری های یك رسانه از معضلات جدی برخی روابط عمومی هاست.
ترقی نژاد بیان كرد: امسال از سوی كمیته آموزش شورای هماهنگی روابط عمومی ها برنامه متنوعی در خصوص حوزه مردم گرا برای آشنایی روابط عمومی ها با این حوزه برگزار می شود.
هفته روابط عمومی و ارتباطات از 27 اردیبهشت ماه آغاز شده است.
7536/ 2047/

سرخط اخبار استان‌ها