۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۰۶
کد خبر: 83316917
T T
۰ نفر

افزون بر چهار هزار سند مالكيت روستايي در كرمان صادر شد

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۰۶
کد خبر: 83316917
افزون بر چهار هزار سند مالكيت روستايي در كرمان صادر شد

كرمان - ايرنا - مديركل ثبت اسناد و املاك استان كرمان از صدور چهار هزار و 80 سند مالكيت روستايي طي سال 97 در اين استان خبرداد.

به گزارش ايرنا ، رضا طالبي زاده روز پنجشنبه در ديدار با مدير كل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان كرمان با اشاره به صدور 13 هزار و 620 سند مالكيت روستايي در طي 6 سال گذشته افزود: در سال گذشته تعداد چهارهزار و 80 سند مالكيت روستايي صادر شد كه نسبت به مدت مشابه سال 96 رشد 51 درصدي داشته است.
وي با بيان اقدامات انجام شده در راستاي پيشگيري از حاشيه نشيني در شهرهاي كرمان، سيرجان و رفسنجان گفت: خالي شدن روستاها از سكنه و مهاجرت روستاييان به شهرها باعث بروز مشكلات زيادي در شهرها از جمله گسترش حاشيه نشيني مي شود.
مديركل ثبت اسناد و املاك استان كرمان ادامه داد: اسناد مالكيت روستايي به عنوان پشتوانه اي جهت اخذ تسهيلات بانكي و راه اندازي مشاغل پايدار و طرح هاي اقتصادي زودبازده و يكي از عوامل جلوگيري از مهاجرت ناخواسته روستاييان به شهرها است.
طالبي زاده خاطرنشان كرد: در راستاي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي به طور متوسط در 6 سال گذشته ميزان صدور اسناد مالكيت روستايي 17 درصد در هر سال نسبت به سال ماقبل آن رشد داشته و در سال 97پنج برابر سال 92سند مالكيت روستايي صادر شده است.
مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان كرمان ضمن بيان اينكه در سال گذشته قريب 12 هزار پرونده در راستاي صدور اسناد مالكيت روستايي تشكيل شده است گفت: حدود يك،سوم از اين پرونده ها منجر به صدور سند مالكيت شده و مابقي پرونده ها نيز پس از تكميل مدارك و رفع نواقص به ادارات ثبت ارسال خواهند شد تا اسناد مالكيت اين پرونده ها نيز صادر شود.
سلطاني با بيان اينكه يكهزار و 100 هكتار سند كاداستري تملكي در استان كرمان صادر شده است تصريح كرد: 33 درصد اسناد تملكي صادره در كشور متعلق به استان كرمان است و از اين حيث بنياد مسكن انقلاب اسلامي و اداره كل ثبت اسناد و املاك استان كرمان رتبه برتر كشوري را كسب كرده اند.
9895/ 5054

سرخط اخبار استان‌ها