۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۲۱
کد خبر: 83314532
T T
۰ نفر
ميزگرد ضرورت استفاده ازفناوري روز در نظام آموزشي در ايرنا برگزار شد

اصفهان - ايرنا - ميزگرد 'ضرورت استفاده از فناوري روز در نظام آموزشي' روز سه شنبه با حضور چند تَن از مسوولان و استادان دانشگاه در خبرگزاري جمهوري اسلامي استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش ايرنا،در اين ميزگرد غلامحسن سخايي معاون پژوهش، برنامه ريزي و نيروي انساني و حميدرضا خردمند رييس اداره فناوري اطلاعات اداره كل آموزش و پرورش اصفهان، سيد امير حسين منجمي معاون آموزشي دانشكده كامپيوتر دانشگاه اصفهان حضور داشتند.
مجتبي مهدوي استاد دانشكده كامپيوتر دانشگاه اصفهان در اين ميزگرد دعوت شد كه حضور نيافتند.
اين كارشناسان بر اهميت و نقش فناوري هاي روز در توسعه دانش و آگاهي دانش آموزان و در مجموع جامعه اشاره و بر بهره گيري از تكنولوژي هاي روز در مدارس تاكيد كردند.
آنها فناورهاي نوين آموزشي را بخش جدايي ناپذير از آموزش و پرورش دانستند و بيان كردند كه بايد نسل جديد دانش آموزان را در نوع بهره گيري درست از اين فناوري ها پرورش داد.
آنان فناوري اطلاعات را يكي از مفاهيم مهم و اساسي در توسعه جامعه دانستند و لازمه استفاده از آن را در سيستم آموزشي آگاهي و شناخت براي دانش آموزان و معلمان عنوان كردند.
به باور آنها، رشد و گسترش فناوري اطلاعات و ارتباطات در جامعه امروز به حدي سرعت گرفته است كه ميزان توجه به آن را به عنوان مهمترين شاخص توسعه‌ يافتگي براي كشورهاي در حال توسعه در نظر گرفته شده است و اين فناوري به دليل ويژگي هاي خاصي كه از آنها برخوردار است داراي قابليت هاي فراواني به منظور انتقال دانش، تسهيل ارتباطات و تعاملات و سرعت بخشيدن به روند رو به رشد توسعه دانش و اطلاعات است كه همه اينها در صورت بهره‌گيري صحيح از اين پديده امكان‌پذير است.
اين كارشناسان، محور توسعه قرار دادن آموزش، تغيير فرهنگ و نگرش خانواده ها از تفكرات كنكوري و ورود خيرين به عرصه تجهيزات مدارس را از جمله راهكارها پيشبرد اين مهم در نظام آموزشي برشمردند.
گزارش تكميلي اين ميزگرد روزهاي آينده در خروجي ايرنا قرار مي گيرد.
6994/6026/