۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۰۵
کد خبر: 83314361
T T
۰ نفر

3 هزار متر مربع از اراضی كشاورزی كهریزك آزادسازی شد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۰۵
کد خبر: 83314361
3 هزار متر مربع از اراضی كشاورزی كهریزك آزادسازی شد

شهرری- ایرنا- رییس اداره جهاد كشاورزی شهرستان ری از آزاد سازی سه هزار متر مربع از اراضی كشاورزی بخش كهریزك خبر داد كه از سوی افراد محلی جهت تغییر كاربری تصرف شده بود.

محمد عباسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 31 مورد دیوار كشی، ساختمان غیر مجاز و فنس كشی در اراضی كشاورزی این شهرستان با همكاری قوه قضاییه، بخشداری، نیروی انتظامی و شهرداری تخریب شد.
وی ادامه داد: تخریب اراضی تصرف شده در كهریزك بر اساس تبصره 2 ماده 10 قانون اصلاح حفظ اراضی زراعی و باغ ها صورت گرفته است و طی آن 11 كانكس نیز از این اراضی توسط جهاد كشاورزی جمع آوری شده است.
عباسی با بیان اینكه برخی افراد سود جو با طرح های ساخت كارخانه قارچ و گلخانه اقدام به تغییر كاربری زمین های كشاروزی می كنند، عنوان كرد: ساخت و سازهای غیرمجاز بار اول رفع تصرف و بار دوم متخلف به 6 ماه حبس بر اساس قانون محكوم می شود.
وی اظهار داشت: سود جویان و زمین خواران این زمین های كشاورزی را از كشاورزان به قیمت ارزان می خریدند و بدون داشتن مجوز قانونی و با تغییر كاربری، این زمین ها را با قیمت های چند برابر به فروش می رساندند.
عباسی اضافه كرد: این افراد با حصاركشی به دور زمین ها و با ساخت ساختمان، سعی در تصرف اراضی ملی را داشتند.
وی افزود: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این زمینه با قاطعیت به دنبال رفع تصرف اراضی ملی از هر شخص حقیقی و حقوقی هستیم تا این ثروت‌های غنی خدادادی را برای نسل‌های آینده حفظ كنیم.
شهرستان ری (به مركزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یك میلیون نفر در جنوب پایتخت واقع شده است.
/6003/3218

سرخط اخبار اقتصاد