۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۴۴
کد خبر: 83313266
T T
۰ نفر

جدال نفسگير مدعيان ليگ برتر فوتبال كشور

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۴۴
کد خبر: 83313266
جدال نفسگير مدعيان ليگ برتر فوتبال كشور

اصفهان- ايرنا- هفته پاياني ليگ برتر فوتبال كشور در حالي پنجشبه هفته جاري برگزار مي شود كه دو تيم مدعي پرسپوليس و سپاهان با حريفان خود براي كسب عنوان قهرماني تلاش نفسگيري خواهند داشت.

به گزارش ايرنا، هفته سي ام و آخر ليگ برتر فوتبال كشور از ساعت 21:30 پنجشنبه هفته جاري در شهرهاي مختلف كشور برگزار مي شود و تيم قهرمان اين دوره از رقابت ها ليگ برتر فوتبال كشور از ميان دو تيم پرسپوليس تهران و سپاهان اصفهان مشخص خواهد شد.
اين ديدارها در حالي برگزار خواهد شد كه پرسپوليس تهران با 58 اميتاز در رده نخست، سپاهان اصفهان با 55 دوم، استقلال با 54 اميتاز سوم و پديده شهر خودرو با 51 امتياز چهارم است و هر اشتباهي توسط تيم ها مي تواند جايگاه تيم ها را در جدول ليگ جا به جا كند و حتي با سهميه آسيايي دور نمايد.
با اين حال دو تيم پرسپوليس و سپاهان با توجه به جايگاه خود در جدول اين رقابت ها شانس قهرماني دارند و سهم قرمزهاي پايتخت بيشتر از زرد پوشان اصفهاني است كه فقط تنها با يك تساوي نيز مي تواند براي سومين بار متولي به اين عنوان دست يابند.
اختلاف امتياز قهرمان چهار دوره قبل ليگ برتر كه دودوره آن در دو سال گذشته يعني پرسپوليس با سپاهان پرافتخارترين تيم تاريخ ليگ برتر ايران با پنج مقام قهرماني در دوره ‌هاي دوم، نهم، دهم، يازدهم و چهاردهم، سه امتياز است و هر نوع لغزشي از تيم پرسپوليس مي تواند سپاهان اصفهان را براي ششمين بار متوالي با يك بر و هوشياري بيشتر در تفاضل گل بهتر قهرمان اين رقابت ها كند.
هر دو تيم در هفته قبل ديدارهايشان را با تساوي پشت سرگذاشند كه هر كدام براي خود حاشيه هايي فراواني داشت كه تنور ليگ برتر را بيش از پيش داغ كرد، تيم پرسپوليس تهران در مقابل ماشين سازي تبريز در تهران يك بر يك مساوي كرد و اين درحالي بود كه يك بر صفر تا دقيقه 81 از حريف خود عقب بود تا اينكه با ضربه پنالتي عليپور بازي يك بريك شد تا فقط با يك تساوي بتوانند قهرمان شوند، پرسپوليس برخلاف نيم فصل اول در نيم فصل دوم در پنج ديدار آخر خود به پيروزي نرسيد تا نشان دهنده ضعف خط حمله خود باشد.
در آن طرف ميدان سپاهاني ها كه عنوان پرافتخار ترين تيم ليگ برتر فوتبال كشور را دارند نيز از شكست مقابل پديده مشهد گريختند تا اين تيم همچنان تنها تيمي باشد كه شانس عنوان قهرماني را همراه با پرسپوليس داشته باشد. شنبه 21 ارديبهشت تيم پديده شهر خودرو با هدايت مربي خوش فكر و جوان يعني يحيي گلمحمدي در مشهد ميزبان سپاهان بود كه اين ديدار با نتيجه مساوي يك بر يك به پايان رسيد.
نيمه نخست اين ديدار كه با حمايت 23 هزار هوادار پرشور تيم پديده در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد همراه بود، امين قاسمي نژاد در دقيقه 9 پديده را به گل برتري رساند و خيال گلمحمدي و هواداران مشهدي را براي يك نيمه راحت كرد.
با شروع نيمه دوم تاكتيك اردشير قلعه نوعي نتيجه داد و تيم اصفهاني در دقيقه 53 گل تساوي را وارد دروازه پديده شهر خودرو نمود و اين ديدار با نتيجه يك بر يك به پايان رسيد.
استاديوم امام رضا (ع) مشهد با حضور گسترده هواداران تيم پديده شهر خودرو همراه بود كه تاثير مثبتي بر روحيه تيم مشهدي داشت.
با اين نتيجه با پايان بازيهاي هفته 28 ليگ برتر، سپاهان با 54 امتياز در جايگاه دوم و پديده شهر خودرو با 52 امتياز در جايگاه چهارم قرار گرفت.
اين ديدار به همين جا ختم نشد و امير قلعه نويي در نشست خبري از تيم پديده به عنوان يكي از تيم هاي خوب ليگ برتر ياد كه كرد لياقت قهرماني را دارد. وي گفت: امروز با وجود فشار تيم پديده بايد بازي را مي باختيم ، امروز موقعيت هاي خطرناك بسيار روي دروازه ما وارد شد و معتقدم پديده شايد لياقت قهرماني را داشته باشد.
قلعه نوعي به رعايت اخلاق مداري تيم پديده در هفته جاري اشاره كرد و افزود: آرزو مي كنم تيم پديده سهميه آسيا را بگيرد چرا كه اين تيم و سرمربي شايسته آن لياقت كسب اين عنوان را دارد.
همچنين يحيي گلمحمدي سرمربي تيم پديده كسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا را مهمترين هدف خود در ديدار بعدي تيمش عنوان كرد.
ديگر تيمي كه در بالاي جدول سپاهان را تعقيب مي كند و در جدول رده بندي ليگ برتر فوتبال ايران با 54 امتياز و اختلاف يك امتيازي با زردپوشان اصفهاني قرار دارد استقلال تهران است.استقلال كه ديگر شانس قهرماني ندارد ولي مي تواند نايب قهرمان شود و اين وقتي ميسر مي شود كه با يك لغزش سپاهان در ديدار پاياني جاي خود را با اين تيم عوض كند.
تيم فوتبال استقلال تهران از هفته بيست و نهم رقابت هاي ليگ برتر ايران برابر ميزبانش صنعت نفت آبادان به تساوي بدون گل دست يافت تا شانس قهرماني را از دست بدهد ، در اين ديدار كه گل استقلال به تيم صنعت نفت آبادان آفسايد اعلام شد، اعتراض كادرفني استقلال وحواشي را نيز در پي داشت.
با تمام اين تفاسير ديدارهاي هفته سي ام و پاياني ليگ برتر فوتبال ايران در حالي پنجشنبه هفته جاري از ساعت 21:30 به شكل همزمان برگزار مي شود كه تيم پرسپوليس شانس اول قهرماني مهمان پارس جنوبي جم است و تيم سپاهان اصفهان در ورزشگاه نقش جهان ميزبان استقلال خوزستاني است كه فقط توانست 12 امتياز در اين رقابت ها درو كند و پيش از به ليگ دسته اول سقوط كرد. ديگر تيم سقو كننده در هفته پايان از ميان دو تيم نفت مسجد سليمان وسپيد رود رشت مشخص مي شود.
در تهران نيز آبي هاي پايتخت ميزبان سپيد رود رشت هستند و ماشين ساز ي در تبريز ميزبان پديده شهر خودرو هستند تا تكليف قهرماني و اين دوره از رقابت هاي ليگ برتر فوتبال كشور مشخص شود.
8114/6026/

سرخط اخبار استان‌ها